ایتالیایی به عنوان چهارمین زبان مورد مطالعه در کالج ها و دبیرستان های ایالات متحده رتبه بندی می شود، جایی که نرخ ثبت نام در کلاس های ایتالیایی 20٪ بیشتر از هر زبان دیگری رشد داشته است.
1- زبان ایتالیایی پشتوانه فرهنگ غربی
تاریخ هنر را در سرزمینی که الهام بخش میکل آنژ بود، مطالعه کنید. La Divina Commedia را به قول دانته بخوانید. در خیابان هایی که ارشمیدس وبا فریاد اورکا می دوید قدم بزنید. گزارش اخیر یونسکو بیان می کند که بیش از 60 درصد از گنجینه های هنری جهان در ایتالیا یافت شده است. زبان ایتالیایی کلید مطالعه و تحقیق در زمینههای تاریخ هنر، ادبیات، باستانشناسی و فلسفه است.
2- زبان ایتالیایی برای علاقهمندان موسیقی
هیچ میدانستید که موتزارت بسیاری از شاهکارهای خود را به جای آلمانی به زبان ایتالیایی سروده است؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که لوچیانو پاواروتی وقتی یک عبارت را با درجه C بالا می خواند چه می خواند؟
دانستن زبان ایتالیایی به شما امکان می دهد موسیقی کلاسیک را بهتر درک کنید و از آن لذت ببرید. و برای علاقهمندان موسیقی کلاسیک این زبان زبانی بسیار کاربردی میباشد.
3- دنیای از غذا
ایتالیا رهبر آشپزی جهان است و افزایش محبوبیت این زبان نشان دهنده وسواس فزاینده نسبت به غذاهای ایتالیایی است.
علاوه بر این، ایتالیایی زبانان با بیشترین تعداد کلمه برای نام گذاری غذا، رستوران، غذا و محصولات است در صدر جهان قرار دارند که این موضوع برای کسی که خواهان فعالیت و ای علاقهمند به فعالیت در صنایع غذایی میباشند نکته بسیار مهمی است .
4- زبان ایتالیای برای کسب و کار
یک مطالعه اخیر توسط KPMG نشان داده است که "ساخت ایتالیا" سومین برند شناخته شده در جهان پس از کوکا کولا و ویزا است.
برندهای ایتالیایی مانند Benetton، Barilla، Ferrari، Lavazza، Armani و بسیاری دیگر به دلیل کیفیت استثنایی محصولات خود در سراسر جهان شهرت دارند.
ایتالیا امروزه یکی از برترین اقتصادهای جهان است و بسیاری از کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که ایتالیایی صحبت کنند. بیش از 7000 شرکت آمریکایی با ایتالیا تجارت می کنند و بیش از هزار شرکت آمریکایی در ایتالیا دفتر دارند، از جمله کرایسلر، جنرال الکتریک، اگزون موبیل، آی بی ام و سیتی بانک. از سوی دیگر، شرکت های ایتالیایی متعددی در ایالات متحده دفاتر دارند.
که تمام این نکات اهمیت زبان اینتالیای و آینده روشن زبان آموزان ایتالیایی را نشان میدهد.
5- ایتالیا مرکز مد و طراحی است
دانش زبان ایتالیایی به شما این امکان را می دهد که آثار اصلی طراحان مشهور ایتالیایی مانند ورساچه، گوچی، آرمانی، بنتون و پرادا را مطالعه کنید و در یکی از خانه های مد ایتالیایی معروف جهان استخدام شوید و یا کسب و کار خود را با دانش بدست آمده راه بیندازید.
6- افراد چند زبانه
به قول نلسون ماندلا: «اگر با فردی به زبانی صحبت کنید که او میفهمد، ممکن است سخنان شما را درک کند . اگر به زبان خودش با او صحبت کنید، او قبول میکند».
از بین تمام زبان های عاشقانه، ایتالیایی نزدیک ترین زبان به لاتین است و تخمین زده می شود که 60٪ کلمات انگلیسی از لاتین مشتق شده اند. یادگیری ایتالیایی هر زبان عاشقانه دیگری از جمله اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی و رومانیایی را قابل دسترستر و یادگیری آسانتر میکند.
کلاس های ایتالیایی که در گذشته گذرانده شده اند، در طول تجربه تحصیل در خارج از کشور در ایتالیا، زمانی که واژگان آموخته شده ظاهر می شود و زبان زنده می شود، معنای جدیدی پیدا می کند.
به دلایل شغلی
برای بخشهای حرفهای خاصی که شرکتهای ایتالیایی در آنها از پرچمداران جهان میباشند، زبان ایتالیایی کاربرد متفاوتی پیدا میکند و مطالعه آن نیز برای رشد حرفهای و پیشرفت شغلی مفید است.
برای بخش هایی مانند مد، طراحی، غذاهای عالی، هنرهای زیبا و فرهنگ، تولید و توزیع غذا و نوشیدنی، فوتبال، صنعت خودروهای لوکس و موتورها به طور کلی… یا تبدیل شدن به معلم زبان های خارجی در ایتالیا، ایتالیایی زبان پیشرویی است.
صحبت کردن به این زبان می تواند درهای زیادی را به روی شما با میکند و شما را برای کارفرمایان جذاب تر میکند. برندها و مشاغلی مانند فیات، فراری، لامبورگینی، آرمانی، دولچه و گابانا، ورساچه اغلب به دنبال کارمندانی هستند که بتوانند ایتالیایی صحبت کنند.
در نهایت، صحبت کردن به ایتالیایی نه تنها در صورتی که می خواهید در یکی از این شعبه های تجاری معروف ایتالیا کار کنید یا از آن برای مهاجرت استفاده میکنید مفید است، بلکه برای به دست آوردن هر شغلی نیز مفید میباشد. امروزه، تجارت در مقیاس جهانی و بین المللی با شرکت هایی از سراسر جهان که با یکدیگر همکاری می کنند و به زبان های مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، اتفاق می افتد. در نتیجه، کارفرمایان اکنون به دنبال کارمندان بالقوه ای هستند که بیش از یک زبان صحبت می کنند و در واقع، افرادی که می توانند ایتالیایی یا زبان های دیگر صحبت کنند، اغلب خود را در مشاغلی با دستمزد بهتر و توانمندتر می یابند.