اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

10 زبان سخت دنیا

در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می‌شود که تا چه حد می‌تواند برای سخت باشد . در اینجا می‌خواهیم به بررسی 10 زبان سخت ترین دنیا بپردازیم . زبان‌هایی که از قواعد و اصطلاحات متفاوتی تشکیل‌ شده‌اند.
سخترین زبان های دنیا

لیست سخت ترین زبان های دنیا 

 

1. عربی:
اولین زبان در لیست 10زبان سخت دنیا مطمئنا زبان عربی است. این زبان دارای کلمات کاملاً متفاوت است و قواعد زبان عربی برای یادگیری خیلی متفاوت نسبت به قواعد انگلیسی است. در زبان عربی الگوهای گفتار و صدای عربی متفاوت انگلیسی است درحالی‌که بقیه زبان‌ها مثل آلمانی دارای واژگان یکسانی هستند.
افرادی که حروف الفبا یک‌زبان را درک می‌کنند، باید بتوانند صامت و مصوت‌ها را تشخیص دهند؛ زیرا حروف صدادار می‌تواند معنای جمله را تغییر دهد .
البته وابسته به هر زبان تعداد صامت‌ها و مصوت‌ها و نقش قرارگیری آن‌ها در کلمه و جمله‌ها متفاوت است. پس با بررسی زبان عربی متوجه می‌شویم که حروف صدادار نقش اصلی را در زبان عربی دارند؛ زیرا می‌توانند معنای یک کلمه را به‌طور کامل تغییر دهند برای یادگیری و ثبت نام کلاس زبان عربی میتوانید به سایت مارا برسی کنید .
      
۲. چینی :
 یادگیری زبان ماندارین برای اکثر مردم دنیا سخت است. ماندارین زبان محاوره‌ای در چین است. برای فردی که انگلیسی‌زبان است، یادگیری زبان ماندارین کار دشواری است . این زبان، یک‌زبان تونال است و هر صدا در دستور زبان ماندارین تلفظ های مختلفی دارد.

زبان چینی از هموفون غنی است و سرشار از کلمات قصار و اصطلاحات است. اصطلاحات زبان چینی از تاریخ طویل این کشور بر جای مانده است. این مسائل سبب سخت تر شدن زبان ماندارین برای مردم می شود و از همین بابت در لیست 10 زبان سخت دنیا جای قرار خواهد گرفت . اگر قصد یادگیری ماندارین را دارید ، آگاه بودن از تاریخ و فرهنگ چین برای شما مفید خواهد.

۳.ژاپنی :
زبان ژاپنی از سخت ترین زبان‌ها برای یادگیری و درعین‌حال از بهترین زبان‌ها برای یادگیری است  زیرا کشور ژاپن ازنظر اقتصادی قدرت بالایی دارد و از بهترین کشورهای بسیار پیشرفته در علوم و فنّاوری است. وجود داشتن جایگاه سوم در لیست 10 زبان سخت دنیا بسیاری دوستدار یادگیری این زبان هستند. البته زبان ژاپنی نسبت به زبان ماندارین راحت‌تر است و علت وجود آن در لیست 10 زبان سخت دنیا زیاد بودن تعداد حروف الفبای این زبان است. این زبان دارای سه سیستم نوشتاری مستقل است به نام‌های هیراگانا ، کاتاکانا و کاسنجی شناخته‌شده است .

این سیستم نوشتاری دارای هزاران الفبا و کاراکتر است که ممکن است باعث سخت شدن این زبان برای یادگیری یک انگلیسی‌زبان می‌شود.


۴.مجارستانی:
زبان مجارستانی زبانی کاربردی اما بسیار سخت است. دستور زبان مجارستانی برای یک انگلیسی‌زبان فوق‌العاده سخت است. این زبان دارای سخت‌ترین قواعد زبان دنیا است. در این زبان پسوندهای به‌کار رفته، زمان و مالکیت را نشان می‌دهند نه ترتیب کلمه‌ها را. به همین ترتیب بیشتر زبان‌های اروپایی با این زبان به مشکل می‌خورند.
علاوه بر این موارد، وجود عناصر فرهنگی در زبان مجاری آن را سخت هم می‌کند .

پیشینه فرهنگی و تاریخی این کشور یادگیری زبان را دشواری می‌دهد .

۵.کره‌ای :
زبان کره‌ای هیچ رابطه‌ی شجره‌نامه‌ای با زبان‌های دیگر ندارد و این موضوع این زبان را منحصربه‌فردترین زبان در لیست 10 زبان سخت ترین دنیا تبدیل می‌کند. چالش‌های زیادی مثل الفبای خاص و دستور زبان اختصاصی و پیچیده آن را از سایر زبان‌ها متمایز می‌کند این زبان دارای ترتیب کلمات خاصی است. می‌توان گفت هیچ زبانی مشابه کره‌ای نیست .
در زبان کره‌ای ابتدا موضوع تصویر شده را وصف کرده و سپس به اشیا و کاری که انجام‌شده اشاره می‌کند.

 

۶.فنلاندی :
زبان فنلاندی بعد از مجارستانی سخت‌ترین و چالش‌برانگیزترین زبان است. تلفظ حروف و کلمات در این زبان مشابه زبان انگلیسی است، اما در مقایسه با زبان انگلیسی دستور زبان بسیار سخت‌تری را دارد. زبان فنلاندی در دو نوع صحبت می‌شود. زبان فنلاندی کلاسیک و سنتی، نحوه بیان خود فنلاندی‌های زمان حال کاملاً متفاوت از بقیه است. به همین دلیل است که یکی از ده‌زبان برتر است.


۷.باسکی :

این زبان مانند زبان کره‌ای از هیچ زبانی مشتق گرفته نشده است. درواقع این زبان از شجره‌نامه‌ی خاصی نیست .
این زبان یک سری از کلمات خود را از زبان‌های عاشقانه گرفته است. به‌این‌ترتیب زبان باسکی تا حدی کمتر از کره‌ای چالش‌برانگیز است. زبان باسکی طرز نوشتار و گفتاری اساسا متفاوتی با سایز زبان‌ها دارد، نسخه‌های متعددی از‌ زبان باسکی وجود دارد که روایتگر تاریخ طولانی این زبان است.
بااینکه کمتر از ۷میلیون به این زبان صحبت می‌کنند اما شش گویش اصلی و مجزا دارد.

این تعداد از گویش‌ها باعث سخت شدن زبان باسکی در مقایسه با سایر زبان‌ها است. هر گویش سختی خود را دارد که بستگی به انتخاب زبان‌آموز است.

۸.ناواهو:
زبانی فعل محور است که متعلق به آمریکای شمالی است و یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا است. این زبان بیشتر توضیحات را از طریق افعال ارائه می‌دهد. بسیاری از صفاتی که در زبان انگلیسی وجود دارد توسط این زبان به‌صورت یک کلمه قابل وصف نیست .
تلفظ این زبان دشوار است. زیرا بسیاری از آواهایی که در زبان ناواهو وجود دارد در انگلیسی وجود ندارد. پس یادگیری آن آسان نیست.

 

۹. ایسلندی:
اگرچه زبان ایسلندی با لیست بالا تفاوت‌های بسیاری دارد اما به دلیل عوامل متعددی زبان پیچیده محسوب می‌شود . این زبان برای حدود ۴ میلیون نفر در جزیره‌ی ایسلند مورداستفاده دارد و به همین دلیلی بومی‌سازی شده و موجب سختی آن است. مردم ایسلند در قرن ۹ و ۱۰ در ایسلند ساکن شده‌اند و این باعث شده این زبان کلمات جدیدی در دایره لغاتش جا ندهد . مردم ایسلند سعی کردند به‌جای واردکردن کلمات خارجی از زبان‌های دیگر کلماتی که خود ابداع می‌کنند را در فرهنگ لغاتشان جای دهند.

برای این‌که فردی بتواند زبان ایسلندی را درک کند نیاز دارد به ایسلند سفر کند ؛ زیرا این زبان برای یادگیری نیاز دارد در کنار مردم ایسلندی زبان زندگی کرد.

۱۰. لهستانی:
اگرچه در لیست 10 زبان سخت دنیا جایگاه دهم به این زبان اختصاص داده‌شده است اما به‌هیچ‌وجه ساده نیست. این زبان الفبای مشابهی دارد و صداهای کمتری دارد، به‌خصوص درزمینهٔ مصوت‌ها در مقایسه با انگلیسی راحت‌تر هستند. می‌توان گفت که یادگیری زبان می‌تواند با استفاده از کلاس‌های آنلاین و حضوری و منابع فراوانی امروزه موجود است راحت شده باشد، اما به هر ترتیب برای یادگیری این 10 زبان سخت دنیا شما نیاز به تلاش مضاعف خواهید داشت.

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page