اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.
 برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ کنیم. اما یادگیری تلفظ انگلیسی علاوه بر بهبود تجارت ، چه منفعت‌هایی می‌تواند برای شما داشته باشد؟

 ما در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم.

یادگیری تلفظ انگلیسی

پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی :

۱.بهبود چشم‌انداز شغلی
تلفظ انگلیسی می‌تواند در زمینه کاری به شما بسیار کمک کند. تلفظ انگلیسی مانند زبان مادری و یا نزدیک به زبان بومی می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی در کسب‌وکار شما داشته باشد. درواقع می‌توان گفت که هنگامی‌که مشتریان شما می‌بینند که شما یک انگلیسی‌زبان هستید، برقراری ارتباط برای آن‌ها راحت‌تر خواهد بود و حتی ممکن است با شما رابطه صمیمی برقرار کنند و یا احساس راحتی کنند و بتوانند آنچه نیاز دارند را به شما بگویند. مثلاً اینکه ممکن است اسم یک ابزار یا وسیله را ندارد اما به علت ایجاد رابطه دوستانه با شما به شما بگویند که به چگونه وسیله‌ای نیاز دارند. ممکن است نام وسیله‌ای را که می‌خواهد بخرند ندانند و یا از یاد برده باشند که در این صورت با ایجاد یک صحبت دوستانه می‌توانید به آن‌ها جهت خرید کمک کنید.

درنتیجه، با داشتن یک تلفظ مشابه با افرادی که انگلیسی‌زبان مادری‌شان است می‌توانید در کار خود پیشرفت کنید. داشتن یک خلق خوب برای برقراری رابطه اجتماعی و دوستانه با مشتریان هنگامی‌که آمیخته به صمیمیت به علت هم‌زبان بودن شود، می‌تواند راه پیشرفت کارتان را هموار کند.

۲.تسلط بیشتر بر زبان انگلیسی
هنگامی‌که با اصول اولیه تلفظ انگلیسی آشنا شوید حتی اگر به تسلط کامل در زبان انگلیسی نرسیده باشید ، به شما در مسیر آموختن بیشتر کمک خواهد شد.
هراندازه که بتوانید گویش و لهجه خود را با اطرافیان خود هماهنگ کنید ، به همان اندازه دایره لغات شما گسترش پیدا می‌کند و به‌صورت خودکار در جهت آموختن بیشتر پیش می‌روید.

هنگامی‌که بحث تسلط به زبان انگلیسی در میان باشد ، شما همواره شانس این رادارید که به جایگاه شغلی بهتری ارتقا یابید. چراکه زبان انگلیسی لازمه اغلب‌ شغل‌ها به‌خصوص تجارت بین‌المللی است.

۳.کسب نمره‌ی بالا در امتحانات سنجش زبان
دستورهای زبان مختلف و سختی در زبان انگلیسی رایج هستند مثلاً ممکن است یک کلمه یک نوع طرز نوشتار داشته باشد اما بسته به اینکه ما بخواهیم آن کلمه را در کجا استفاده کنیم، طرز تلفظ کلمه با توجه به موقعیت تغییر می‌کند و این می‌تواند یک نکته مثبت در هنگام آزمون‌های زبان انگلیسی باشد که نمره ما را از سایرین جدا کند.
حال اگر هنگامی‌که در حال تقویت کردن تلفظ انگلیسی هستید به‌صورت ناخودآگاه متوجه می‌شوید که یک سری از کلمات را دیگر مانند قبل تلفظ نمی‌کنید یا طرز به‌کارگیری آن‌ها با قبل برایتان متفاوت شده است و یک سری کلمات را دیگر به کار نمی‌برد زیرا کلماتی منسوخ‌شده هستند که صرفاً در حین آموزش زبان به شما یاد داده‌شده است.

درنتیجه، هر کلمه و تلفظ آن برای شما معنای ثابتی پیدا می‌کند و این می‌تواند یک نمره مثبت در آزمون شما محسوب شود.

۳.با یادگیری تلفظ انگلیسی توانایی مذاکره بیشتری خواهید یافت
نلسون ماندلا درجایی اشاره به همین نکته داشته و درباره آن صحبت می‌کند "اگر باکسی با زبانی که او می‌فهمد صحبت کنی، حرف‌های تو در سر او می‌نشیند. اگر با او با زبان خودِ او صحبت کنی، حرف‌هایت در قلبش می‌نشیند."
همه ما برای هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم و با مردم ارتباط برقرار کنیم نیاز به متقاعد کردن آن‌ها داریم. مثلاً وقتی می‌خواهیم کالایی را بفروشیم باید به خریدار ثابت کنیم که کالا برای شما مناسب است و بهترین کارایی را دارد. پس درواقع داریم او را متقاعد می‌کنیم. حتی هنگامی‌که می‌خواهیم قرار بگذاریم باکسی آشنا شویم و با او زندگی را تشکیل دهیم بازهم سعی در این داریم که او را متقاعد کنیم که ما آدم مناسبی برای زندگی‌اش هستیم.
درنتیجه همه انسان‌ها هرروزه در دنیای کار وزندگی در پی متقاعد کردن دیگران هستند.
چگونه می‌شود که یک فرد را متقاعد کرد؟
شاید بهترین کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد این است که با لحن مناسبی با آن صحبت کنیم. درواقع می‌توان گفت که با لحنی که او را به سمت خرید کالا یا هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم جذب کند.
لحن مکالمه برای متقاعد کردن انسان‌ها و ایجاد یک رابطه دوستانه و گرم بسیار حائز اهمیت است. هنگامی‌که با لحن مناسب با صحبت می‌کنیم ، می‌توانیم تأثیر عمیق‌تری در آن بگذاریم. درواقع به‌گونه‌ای به نظر می‌رسد که ما دوست‌داشتنی‌تر هستیم و می‌خواهیم یک رابطه مثبت را با یک فرد آغاز کنیم و صرفاً قصد فروش یک کالا را به او نداریم. لحن انسان می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در برقراری ارتباط با سایر انسان‌ها داشته باشد، خصوصاً اگر پای لحن زبان انگلیسی به وسط آید. اینکه لحن و لهجه زبان انگلیسی برای افرادی که انگلیسی‌زبان مادری آن‌ها است و به آن مسلط هستند. اگر این افراد با مبتدیان صحبت کنند کاملاً برایشان قابل‌درک است که چه افرادی انگلیسی‌زبان هستند و چه افرادی انگلیسی‌زبان نیستند. زیرا یکسری از زبان آموزان کاملاً بدون لهجه صحبت می‌کند. درواقع فقط کلمات را ادا می‌کنند بدون آنکه نوع لهجه و گویش و حتی لحن خاصی را به کار ببرند و این کار یعنی اینکه فقط صرفاً زبان انگلیسی را برای رفع نیازشان آموخته‌اند نه از روی علاقه و احترام به این!

درنتیجه ارتباط برقرار کردن با این‌گونه افراد برای انگلیسی‌زبانان که انگلیسی، ‌زبان مادری آن‌ها است می‌تواند، سخت باشد.

۵.آموختن آنچه هرگز در مدرسه آموزش داده نشده است
بیشتر معلمان زبان انگلیسی تمایلی به آموزش تلفظ انگلیسی ندارند. یعنی درواقع فقط سعی می‌کنند که یکسری از دستورات نگارشی و طرز نوشتاری زبان را به دانش آموزانشان بیاموزند و کارشان را خاتمه دهند. اما دنیای آموزش زبان انگلیسی بسیار گسترده‌تر از این‌کاره است. درواقع تلفظ و بیان درست کلمات بسیار مهم است و واج‌شناسی قسمت اصلی از زبان انگلیسی است که کمک می‌کند که هر کلمه را چگونه با چه لفظی و در کجا به کار ببریم. وقتی‌که این آگاهی را در زبان انگلیسی نداشته باشیم خواه یا ناخواه بسیاری از کلمات را ممکن است اشتباه تلفظ کنیم یا در جای اشتباهی آنها را به کار ببریم. که این باعث میشود که ما در جهت خلاف رضایت شخصی و همینطور رضایت عمومی قدم برداریم و ممکن است که یک فرد ناشی در زبان خواننده شویم. البته این را هم باید بگویم که معلمان زبان به علتی که اکثراً بومی زبان نیستند برایشان سخت است که این اعتماد به نفس را به خود به داشته باشند که تلفظ ها را می تواند به درستی ادا کند و آن را به دانش آموزهای شان انتقال دهند .
ممکن است تعدادی از معلم خود با تلفظ ها دچار مشکل باشد و نتواند آن‌ها را به‌درستی ادا کند که البته این ایراد از سیستم آموزشی است.
در پایان این مقاله باید بگویم که زبان انگلیسی و طرز تلفظ آن اصلاً کار سختی نیست ، فقط کافی است که باعلاقه به سمت آن بروید. زیرا هر کاری که باعلاقه شروع شود یک پایان بسیار زیبا خواهد داشت و شما می‌توانید در این زبان حرفه‌ای شوید و به‌گونه‌ای صحبت کنید که گویی زبان مادری‌تان انگلیسی است.
برای اینکه بتوانید هرچه بهتری این مهارت را در خود گسترش دهید باید می‌توانید به کتبی که در راستای فونتیک زبان انگلیسی نوشته‌شده‌اند استفاده کنید و البته قبل از آن باید انتخاب کنید که چه لهجه‌ای برای شما و کاری در آینده می‌خواهید پیش ببرید مناسب‌تر است شرکت در کلاس‌ زبان انگلیسی حضوری و یا غیرحضوری (آنلاین) هم می‌تواند بسیار برای شما اثربخش باشد و باعث این موضوع شود که تمام آنچه یاد گرفته‌اید را در این کلاس‌ها مورد آزمایش قرار دهید.

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page