اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود .
آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنجش میزان تسلط شما بر زبان انگلیسی است که توانایی شما را در خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، صحبت کردن (Speaking)  و گوش دادن (Listening) زبان انگلیسی ارزیابی می‌کند.
در این آزمون مطابق با سطح پاسخ‌گویی شما به هر سوال، سؤالات بعدی برنامه‌ریزی‌شده و به‌گونه‌ای که اگر سطح زبان شما کمتر از سطح سؤالات باشد سؤالات به‌مرور آسان‌تر می‌شوند و همین اتفاق در زمینهٔ سخت‌تر شدن سؤالات نیز رخ می‌دهد. به همین علت می‌توان گفت که این آزمون به‌صورت تطبیق با سطح زبان شما طراحی‌شده است .
در این آزمون از انواع سؤالات استفاده می‌شود؛ برای مثال علاوه بر سؤالات چندگزینه‌ای ، از سؤالات باز نیز استفاده می‌شود که پاسخ دادن به این نوع از سؤالات نمایانگر سطح پاسخ‌گویی شما درزمینه گفتار و شنیدار زبان انگلیسی است.
هم‌زمان با آزمون، کامپیوتر به سؤالاتی که پاسخ می‌دهید نمره می‌دهد. علاوه براین ، شما می‌توانید یک مصاحبه‌ی ویدئویی را ثبت کنید و یا نمونه‌ی مکالماتتان را یادداشت کنید.
در بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات‌متحده آمریکا، دانشجویان بین‌المللی که به آینده توجه می‌کنند، نیازمند یک مدرک برای اثبات سطح زبان انگلیسی خود هستند.

آزمون دولینگو به یک جایگزین مناسب برای دیگر آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی مانند ACT, SAT, TOFEL  تبدیل‌شده است.

آزمون دولینگو

موارد استفاده از آزمون انگلیسی دولینگو
بااینکه اولین کاربرد آزمون دولینگو در سنجش سطح زبان انگلیسی دانشجویان بین‌المللی است اما در موارد دیگری هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نتیجه این آزمون می‌تواند در همه‌ی شرایطی که نیاز به اثبات سطح زبان خوددارید، مؤثر واقع شود. مثل درخواست برای استخدام و یا مصاحبه‌ی شغلی که می‌توانید این مدرک را ارائه دهید.

دلایل احتمالی که هر فرد در آزمون دولینگو شرکت می‌کند:

 
آزمون استاندارد برای سنجش مهارت زبان انگلیسی
آزمون دولینگو یک آزمون کاملاً استاندارد است که شبیه آزمون زبان انگلیسی TOFEL و آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی IELTS است.
از این آزمون می‌توان به‌عنوان جایگزین مناسبی برای اغلب دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی که به مدرک زبان نیاز دارند، استفاده کرد. به‌نحوی‌که حدود ۱۸۷۱ سازمان معتبر در سطح جهان این آزمون را به رسمیت می‌شناسند.
این آزمون با توجه به نمره یک نمودار ارائه می‌دهد که به معنای مقایسه نمرات است.
آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی
مدرسه‌ها ممکن است از آزمون دولینگو برای تعیین سطح دانش آموزان بین‌المللی که قصد ورود به مدرسه ها را دارند، استفاده کنند. این سنجش سبب قرار گرفتن هر دانش آموز در موقعیت آموزش زبان انگلیسی مناسب و همچنین ارائه خدمات پشتیبانی برای تسهیل ورود به دانشگاه می شود.
تأیید درخواست استخدامی برای شرکت‌ها
می‌توانید در قسمت حساب کاربری به‌عنوان ضمیمه مدارک آزمون دولینگو را ثبت کنید و یا به‌عنوان قسمتی از رزومه خود آن را ارائه دهید. این کار باعث می‌شود که کارفرماهای شما، مهارت زبانتان را به‌عنوان یک نقطه قوت در مصاحبه در نظر بگیرند و علت آن این است که می‌توانند پاسخ‌های شما به سؤالات اتفاقی در مصاحبه را که ضبط‌شده است، گوش دهند.
و همین کار سبب تمایز شما از سایر متقاضیان برای کار می‌شود و در یک امتیاز برای شما محسوب می‌شود.
نحوه‌ی شرکت در آزمون دولینگو:
برای شرکت در آزمون دولینگو، به کامپیوتری که به یک اینترنت قوی معتبر متصل باشد و دوربین جلو نیازمند هستید.
در این آزمون،  در تمام مدت ضبط آزمون شما باید آنلاین باشید و ناظرین بر آزمون در طول مدت آزمون تمامی فعالیت‌های شمارا با دقت بررسی می‌کنند تا هیچ‌گونه نقص قانونی در این ضبط رخ ندهد. به همین منظور هنگام آزمون به یک اتاق با نور کافی ، دوربین مناسب جهت فیلم‌برداری ، میکروفون با صدای واضح و بلندگوهای روشن متصل به کامپیوتر نیاز دارید.
اگر قصد استفاده از مک برای آزمون دارید قبل از شروع آزمون، باید اجازه‌ی ضبط به صفحه‌نمایش کامپیوتر بدهید و با ضربه زدن به کلید امکان دسترسی به کامپیوتر را صادر کنید.
آزمون زبان دولینگو حدود یک ساعت به طول می‌انجامد و شامل سه مرحله‌ی اصلی است :
  • پنج دقیقه ابتدایی که برای معرفی و راه‌اندازی است.
  • آزمون برای تطبیق که حدود چهل‌وپنج دقیقه طول می‌کشد.
  • آزمون تصویری که حدود ده دقیقه است.
بعد از اتمام آزمون در طول مدت ۴۸ ساعت پاسخ آزمون را دریافت می‌کنید و این پاسخ تا دو سال اعتبار دارد.

قوانین آزمون دولینگو به‌سختی برنامه‌ریزی‌شده است و همه‌ی داوطلبان این آزمون باید آن را رعایت کنند.

این قوانین شامل موارد زیر می‌شود :
صورت و گوش باید بدون پوشش باشد و پزشک بتواند آن‌ها را ملاحظه کند.
تلفن همراه، یادداشت‌ها و کتاب و جزوات را باید از محل آزمون دورنگه دارید.
هنگام آزمون مدام به صفحه‌نمایش کامپیوتر نگاه کنید.
به‌هیچ‌وجه از صفحه‌ی آزمون خارج نشوید.

از نرم‌افزارهای کمک زبانی مثل پیشگویی زبان و یا دوربین وب استفاده نکنید.

اما مزیت‌های استفاده از آزمون زبان دولینگو :

آزمون دولینگو در مقایسه با آزمون‌های مشابه مثل تافل و آیلتس مزیت‌های بیشتری دارد. این امتیازات تا هنگامی‌که در آن موسسه یا دانشگاه یا سازمانی که قصد ارائه مدرک زبان دولینگو را به آن‌ها دارید، مدرک زبانتان بررسی شود و شمارا پذیرا شوند، موجب تسهیل شرایط شما می‌شود:
صرفه‌ی اقتصادی این آزمون
آزمون دولینگو تنها ۴۹ دلار به‌علاوه هزینه‌ی مالیات‌های نوشتن و... هزینه نیاز دارد.
پس شما می‌توانید نمره‌های آزمون خود را به بیشتر از چهل سازمان بدون هیچ هزینه‌ی اضافی ارسال کنید. آزمون تافل وابسته به این‌که در چه محلی می‌خواهید آزمون دهید حدود ۲۰۰ دلار هزینه نیاز دارد و برای هر گزارش در مورد نمرات دیگر باید ۲۰ دلار هزینه مازاد پرداخت کنید. و علاوه بر آن ، برای آزمون آیلتس وابسته به مکان آزمون هزینه‌ای بیشتر از ۲۰۰ دلار باید پرداخت کنید.
راحت است
شما می‌توانید از آزمون انگلیسی دولینگو در هر زمان و مکانی که نور و روشنایی کافی دارد و یک دوربین مجهز و کامپیوتر متصل به اینترنت در دسترس دارید ، استفاده کنید.
بعد از خریدن آزمون نیازی به‌وقت شماری نیست و می‌توانید تا ۲۱ روز بعد از خرید آن و در هر وقتی‌که می‌خواهید در آن شرکت کنید. اگر یک روز را بد سپری کرده‌اید مشکلی ندارد و می‌توانید دوباره آزمون دهید. حتی می‌شود در ۳۰ روز دو بار آزمون دولینگو را انجام داد.
سریع است
هنگام آزمون یک کامپیوتر با برنامه‌ای که روی آن نصب‌شده است به‌صورت خودکار امتیازات شمارا ثبت می‌کند و نیازی نیست فردی به شما نمره دهد. درنتیجه شما نمره خود را سریع دریافت خواهید کرد. نمره‌ی شما کمتر از ۴۸ ساعت بعد از اتمام آزمون به شما اعلام خواهد شد .

اگر به شما درخواست مهلت بیشتر بدهند یک شانس بزرگ برای شما خواهد بود .

آمادگی برای آزمون :

به علت این‌که آزمون دولینگو یک آزمون قابل تطبیق است ، سطح دشواری هر آزمون با توجه به پاسخ‌گویی به هر سوال تنظیم می‌شود و پس پیش‌بینی سؤالات قبل از آزمون ممکن نیست . نمره‌ای که از آزمون دریافت می‌کنید همان نمره‌ی حقیقی است که بیانگر سطح سواد زبان انگلیسی شما است و این محک کاملاً دقیقا و منصفانه است. پس نمی‌توان سؤالاتی را قبل آزمون جمع‌آوری کرد به امید اینکه در آزمون با آن‌ها مواجه شوید.  در این آزمون نمره‌ی شما بازتاب دانش زبان انگلیسی شما است. البته موارد بالا نشان‌دهنده‌ی این نیست که برای این آزمون نمی‌توانید از قبل آمادگی کسب کنید.

چندراه برای آماده کردن خود برای آزمون شامل :

استفاده از راهنمای آزمون

در سایت آزمون دولینگو یک راهنمای جامع وجود دارد که دارای آزمون‌های آمادگی تمرینی ، نمونه سؤالات طرح‌شده، یک جلوه کلی از مراحل آزمون  و راهنمای قابل دانلود است.
در این نوع تمرین‌ها به عبارت‌های مانند :
《 با امنیت امتحان کنید و یا محیط آزمون را آماده کنید 》
دقت کنید زیرا سعی دارند که آزمون شما به‌درستی در سایت ثبت شود.

استفاده از آزمون‌های تمرینی رایگان

نمونه سؤالات آزمون را از وب‌سایت خود آزمون دولینگو می‌توانید مشاهده کنید.
مطالعه‌ی این نمونه سؤالات سبب ایجاد آمادگی برای شما و تسهیل پاسخ‌گویی به انواع سؤالات در روز آزمون می‌شود. البته منابع و نمونه سؤالات دیگری هم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را از وب‌سایت‌های مختلف به دست آوردید.

دوره‌های آموزش زبان

اگر به مدت چند هفته و یا چند ماه برای آزمون مهلت‌دارید از دوره‌های واژگان زبان و تقویت مهارت‌های زبان مثل گرامر و یا شنیدن و صحبت کردن استفاده کنید. واژگان جدید همواره در درک مطالب به شما کمک خواهند کرد.

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page