اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

راهنمایی جامع آزمون‌های زبان اسپانیایی

DELE، OPI، D.I.E.، CCSE…چه هستند؟! - این مقاله شما را در مورد گواهینامه‌های زبان اسپانیایی راهنمایی می‌کند.
آیا می‌خواهید مهارت‌های اسپانیایی خود را بسنجید یا گواهینامه زبان اسپانیایی دریافت کنید: در مورد آزمون‌های زبان اسپانیایی، آزمون‌های تعیین سطح و گواهینامه‌های اسپانیایی از کجا باید شروع کنیم؟

راهنمایی جامع آزمون‌های زبان اسپانیایی

هنگام جستجوی آزمون زبان اسپانیایی مناسب خودتان چه نکاتی را در نظر بگیرید؟
مهم نیست که هدف شما چیست، یک آزمون تطبیقی برای مهارت اسپانیایی برای شما وجود دارد!
برای یک آزمون آنلاین اسپانیایی، گزینه‌های سریع و رایگان زیادی در دسترس است.
برای دریافت گواهینامه رسمی و باارزش زبان اسپانیایی باید مقداری زمان و پول صرف کنید. بنابراین بسیار مهم است که یک مورد مناسب را انتخاب کنید!
ممکن است نخواهید آزمون مهارت اسپانیایی که می‌خواهید در آن شرکت کنید مکان یا تاریخ خاصی داشته باشد و ترجیح می‌دهید در یک امتحان آنلاین شرکت کنید
وجه اشتراک اکثر گواهینامه‌های زبان اسپانیایی این است که از بخش‌های مختلف تشکیل‌ شده‌اند. معمولاً شما باید برای ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ آماده‌ باشید. مثلاً برای اینکه سطح تسلط خود بر زبان اسپانیایی را اثبات کنید؛ ممکن است برای شما منطقی باشد که گواهی‌نامه هر بخش را جداگانه بگیرید.
که این امکان در آزمون‌های زبان ماژولار امکان‌پذیر است. صرف‌نظر از تعداد بخش‌هایی که می‌گذرانید، می‌توانید میزان تسلط و دانش خود بر زبان اسپانیایی را به‌طور جداگانه در هر یک از بخش‌ها بسنجید.
برای ارزیابی مهارت‌های زبانی شما، اکثر امتحانات اسپانیایی نتایج شمارا بر اساس استانداردهای CEFR رتبه‌بندی می‌کنند.

چارچوب جامع مشترک اروپایی برای زبان‌ها، توانایی شما برای برقراری ارتباط با زبان خارجی را در چندین سطح رتبه‌بندی می‌کند. سطوح " پایه"، " متوسط" و "ماهر" را می‌توان به سطوح A1 تا C2 تقسیم کرد.

سطح زبان اسپانیایی خود را با یک آزمون سریع و رایگان بسنجید

در صورتی‌که تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید یک بررسی سریع لغات یا دستور زبان اسپانیایی برای ارزیابی سطح خود در زبان اسپانیایی باشد، گزینه‌های رایگان و آنلاین زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

تست سریع واژگان اسپانیایی توسط LingQ

LingQ یک نسخه سرگرم‌کننده از تست واژگان اسپانیایی برای تخمین مقدار کلماتی که به زبان اسپانیایی می‌دانید ارائه می‌کند. چندین آزمون رایگان سطح اسپانیایی به‌سرعت به شما کمک می‌کند تا سطح خود را به زبان اسپانیایی به‌صورت آنلاین، طبق سطوح رایج CEFR، تخمین بزنید.

آزمون تعیین سطح رایگان Lengalia
آزمون تعیین سطح Lengalia به شما این امکان را می‌دهد که فوراً مهارت‌های خود را در زبان اسپانیایی مطابق با سطوح زبان CEFR آزمایش کنید.
اگر بخشی را که نشان‌دهنده سطح اسپانیایی A1 است بگذرانید، سیستم به شما این امکان را می‌دهد که به بخش بعدی که (A2) است را ادامه دهید.
 

آزمون تعیین سطح پیشرفته توسط موسسه سروانتس

برای انجام یک آزمون آنلاین زبان اسپانیایی معتبرتر، با آدرس ایمیل خود ثبت‌نام می‌کنید. سپس انستیتو سروانتس یک آزمون رایگان و دقیق‌تر اسپانیایی را به‌صورت آنلاین به شما ارائه می‌کند.
که این آزمون شامل سؤالات گرامر اسپانیایی و درک اولیه متون کوتاه اسپانیایی است.

 

شناخته‌شده‌ترین مدارک اسپانیایی در جهان


آزمون DELE 

DELE مخفف Diplomas de Español como Lengua Extranjera (دیپلم اسپانیایی به‌عنوان زبان خارجی) است و یک عنوان شناخته‌شده جهانی برای مهارت اسپانیایی است. این آزمون توسط موسسه سروانتس ارائه می‌شود و این موسسه ارزش آن را به‌عنوان یک آزمون رسمی مهارت اسپانیایی تضمین می‌کند.
آزمون DELE با سایر گواهینامه‌های اسپانیایی متفاوت است. قبل از اینکه در این آزمون شرکت کنید، در مورد سطح CEFR که می‌خواهید گواهی آن را دریافت کنید، تصمیم بگیرید. اعتبار گواهینامه  DELE پس از موفقیت در آن مادام‌ العمر‌است.
این دیپلم هیچ محدودیتی ازلحاظ ملیت یا سن ندارد تنها درصورتی‌که شما زیر 16 سال هستید، باید والدینتان مراحل ثبت‌نام شمارا انجام دهند.
هزینه‌های آزمون از 108 یورو برای آزمون سطح A1 تا 207 یورو برای سطح مهارت C2 می‌رسد.
بیش از 1000 مرکز امتحانی در بیش از 100 کشور وجود دارد که به شما امکان می‌دهد در آزمون DELE شرکت کنید.
همچنین گذراندن این آزمون تا سطح A2 یا بالاتر برای اخذ شهروندی اسپانیا الزامی هست.

dele آزمون


آزمون SIELE

SIELE مخفف Servicio Internacional de Evaluación de la Lengua Española (یا سرویس بین‌المللی ارزیابی زبان اسپانیایی) یک مدرک اسپانیایی آنلاین است که مراکز رسمی آزمون، سطح مهارت زبان اسپانیایی شمارا به‌صورت مجازی تأیید می‌کنند.

فرآیند دیجیتال ثبت‌نام در آزمون، شرکت در آزمون و درنهایت دریافت نتایج آن را سریع و آسان می‌کند. همچنین، به لطف روش آنلاین،  دیگر نیازی به تاریخ‌های خاص و مشخص برای آزمون نیست و این مدرک آنلاین فقط برای دو سال معتبر است.

SIELE یک آزمون چند سطحی است. در هر آزمون تکلیف‌هایی وجود دارند که درجه سختی متفاوتی را ارائه می‌کنند. نتایج نهایی آزمون‌ها، مهارت‌های زبان اسپانیایی شما را از سطح A1 تا سطح C1 بر اساس رتبه‌بندی CEFR طبقه‌بندی می‌کند. گواهی آنلاین اسپانیایی ماژولار است. شما می‌توانید چهار روش آزمون اسپانیایی را به‌ طور جداگانه انجام دهید:
(S1 Reading & Listening; S2 Reading & Writing; S3 Listening & Oral; S4 Oral)

قیمت تک ماژول‌ها از 55 تا 100 یورو متفاوت است. همچنین می‌توانید تمام بخش‌ها را به‌صورت یکجا (SIELE Global) باقیمت 155 یورو بگیرید.

 آزمون  SIELE


آزمون مهارت زبان اسپانیایی برای ثبت‌نام در دوره‌های دانشگاهی اسپانیا

EsPro – توسط LanguageCert USAL
در سال 2017، Cursos Internacionales de la Universidad de Salamanca و LanguageCert برای ارائه آزمون‌های حرفه‌ای زبان اسپانیایی در سرتاسر جهان به فهرست مراکز ارائه‌ دهنده گواهینامه‌های زبان اسپانیایی پیوستند. این دو سازمان برای ارائه آزمون‌های تعیین سطح اسپانیایی آزمون‌های BULATS (که مخفف خدمات تست زبان تجاری هست و در سال 2019 به پایان می‌رسد) با نام جدید LanguageCert USAL esPro همکاری کرده‌اند.
این آزمون را می‌توان توسط چندین مرکز آزمون در سراسر جهان به‌صورت کاغذی یا رایانه‌ای انجام داد. ممکن است قیمت‌ها و تاریخ‌ها در مراکز مختلف متفاوت باشد اما از آنجایی‌که آزمون کاملاً جدید است، ممکن است همه مراکز امتحانی موجود در سیستم یافت نشوند در صورتی‌ که نتوانید یکی از این مراکز در نزدیکی خود پیدا کنید، آن‌ها یک بخش ارتباط با مشتری عالی دارند که در کوتاه‌ترین زمان به شما کمک می‌کند تا اطلاعات موردنیازتان را دریافت کنید.
EspPro مهارت‌های شما را مطابق با استانداردهای CEFR ارزیابی می‌کند و گواهی می‌دهد و به شما امکان می‌دهد بخش‌هایی از آزمون را به‌صورت جداگانه شرکت کنید. شما می‌توانید بین لیسینینگ و ریدینگ ، رایتینگ یا اسپیکینگ یکی را انتخاب کنید. در عرض دو روز کاری، نتایج الکتریکی قابل‌ مشاهده خواهد بود در حالی‌ که نتایج آزمون کاغذی بین پنج‌ تا ده روز طول خواهد کشید. اعتبار گواهی Espro مادام‌العمر‌است.
گواهی زبان اسپانیایی به‌خوبی شناخته‌شده است و امکان دسترسی به تمام دانشگاه‌های اسپانیا را فراهم می‌کند. انجمن مراکز زبان در آموزش عالی (ACLES)، CRUE Universidades Españolas (اجلاس روسای دانشگاه‌های اسپانیا) و Mesa de Certificación Linguística para el Español como Lengua Extranjera (کمیسیون صدور گواهی برای زبان اسپانیایی به‌عنوان یک‌زبان خارجی) آن را به‌عنوان مدرک تسلط به زبان اسپانیایی می‌پذیرند.
آزمون‌های رسمی مانند DELE و SIELE نیز ممکن است به‌عنوان یک آزمون تعیین سطح زبان اسپانیایی عمل کنند.
از طریق امتحان اسپانیایی اعتبار کالج ایالات‌متحده را به دست آورید.

EsPro آزمون


آزمون LTI – ACTFL

آزمون بین‌المللی زبان (بخشی از ACTFL) به شما امکان می‌دهد تاریخ امتحان خود را در هر مکان و زمانی برنامه‌ریزی کنید. به‌ عنوان یک ارائه‌ دهنده تست دیجیتال، می‌توانید حتی تست شفاهی را از طریق تلفن و رایانه خود انجام دهید.
هدف سازمان آمریکایی ACTFL بهبود و گسترش آموزش و یادگیری تمام زبان‌ها در تمام سطوح آموزشی است و بیش از 12500 مربی و مدیر زبان خارجی را در خود جای‌ داده است که اعضای، دولتی و خصوصی آن از مقطع ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی هستند.
بخش‌های تست ماژولار هستند و قیمت هر بخش بین 50 تا 159 دلار است. مدت‌ زمان ماژول‌ها بین 30 (Oral) تا 80 (Qriting) دقیقه متغیر است. شما می‌توانید مستقیماً در صفحه اصلی آن‌ها با انتخاب تاریخ و زمان مورد نظر خود ثبت‌نام کنید. بسته به نوع آزمون‌ها و نیازهای مشتریان، نتایج و رتبه‌بندی‌ آزمون می‌تواند در همان روز کاری در دسترس باشد. نتایج آزمون به مدت دو سال معتبر است.
در کنار مقیاس CEFR، LIT همچنین به شما این امکان را می‌دهد که رتبه خود بر اساس مقیاس ACTFL یا مقیاس ILR نیز مشاهده کنید. شما می‌توانید از طریق OPI تا 12 اعتبار کالج کسب کنید.

آزمون LTI – ACTFL

 

آزمون CLEP
راهنمایی جامع آزمون‌های زبان اسپانیایی (برنامه آزمون سطح کالج) گروهی از آزمون‌های استانداردشده است که توسط هیئت‌ علمی کالج آمریکا ایجادشده است. مورد به‌ خصوص در مورد این آزمون این است که: این آزمون به شما امکان می‌دهد اعتبار کالج را خارج از کلاس درس کسب کنید!
اگر در آزمون CLEP با نمره 50 (از 80) یا بالاتر قبول شوید، 2900 کالج در ایالات‌متحده وجود دارند که به شما  اعتبار کالج اعطا می‌کنند. تعداد واحد اعتبار اعطایی در بین مدارس ممکن است متفاوت باشد. بدیهی است که هر چه امتیاز بیشتری کسب کنید، اعتبار بیشتری کسب خواهید کرد. شما می‌توانید از بین بیش از 1500 مرکز آزمون در سراسر ایالات‌متحده، مرکزی را برای شرکت در آزمون CLEP اسپانیایی انتخاب کنید.
شما می‌توانید با شرکت در آزمون CLEP به زبان اسپانیایی، بخش زیادی از  شهریه تحصیل خود را پس‌انداز کنید!
با شرکت در امتحان CLEP به زبان اسپانیایی، ‌می‌توانید بین سطح 1 و 2 اسپانیایی یکی را انتخاب کنید. بسته به سطح آزمون، مهارت‌هایی را در دو تا چهار ترم تحصیل زبان اسپانیایی به دست آورده‌اید سنجیده می‌شود . این آزمون تقریباً شامل 121 سؤال است که در 90 دقیقه باید به آن‌ها پاسخ داده شود و همچنین در این آزمون دو بخش لیسنینگ و یک بخش ریدینگ وجود دارد.
با هزینه 87 دلاری برای هر آزمون که معادل  6 تا 12 واحد درسی است در شهریه دانشگاهی شما صرفه‌جویی می‌شود! ثبت‌نام در سایت College Board’s امکان‌پذیر است.
نمونه سؤالات ارائه‌شده توسط College Board به شما این امکان را می‌دهد که بدانید در آزمون چه چیزی در انتظار شماست. برخی از مطالب ممکن است توسط یک دوره اسپانیایی AP که شما آن را داشته‌اید و مطالعه کرده‌اید پوشش داده شود. اما توصیه می‌شود که بیش از یک کتاب درسی اسپانیایی را مطالعه کنید.
گواهینامه‌های زبان اسپانیایی مرتبط با شغل و حرفه و مدارک اسپانیایی تجاری

CLEP آزمون

 

آزمون D.I.E.
به همراه DELE و SIELE،  D.I.E.- Diploma Internacional de Español (دیپلم بین‌المللی اسپانیایی)- ، یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین گواهینامه‌های زبان اسپانیایی در جهان است.
این آزمون توسط بنیاد FIDESCU که بخشی از وزارت آموزش‌ و پرورش و فرهنگ است، برگزار می‌شود. هدف این بنیاد ترویج فرهنگ اسپانیا در سطح ملی و بین‌المللی است. این آزمون با همکاری دانشگاه Pontificia de Salamanca ایجادشده است.
آزمون D.I.E . به شما امکان می‌دهد که آزمون اسپانیایی شما در مورد یک موضوع خاص برگزار شود. بنابراین به‌ این‌ ترتیب نه‌ تنها می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را بهبود ببخشید ، بلکه دانش اسپانیایی خود را در زمینهٔ های  خاصی مانند تجارت، گردشگری یا سلامتی نیز بهبود و افزایش می‌دهید.
آزمون D.I.E .  شامل یک بخش شفاهی و یک بخش کتبی است که این بخش‌ها درک پایه‌ای شما در زمینهٔ های روان بودن ، استفاده صحیح از دستور زبان، واژگان و تلفظ شما را آزمایش می کنند. این امکان وجود دارد که مهارت های خود را در هر یک از بخش ها تأیید کنید و گواهی آن را بگیرید و یا آنها را با هم جمع کنید گواهی مجموع آن ها را بگیرید.
شما می توانید تا 100 امتیاز کسب کنید. برای قبولی در آزمون 65 امتیاز موردنیاز است. زمانی که یک داوطلب به 85 امتیاز یا بیشتر برسد، مدرک عالی به او اعطا می‌شود.
بنیاد FIDESCU همچنین نتایج شما را بر اساس دستورالعمل‌های CEFR رتبه‌بندی می‌کند.
نتایج امتحان بخش شفاهی در همان روزی که آزمون گرفته‌شده قابل‌ مشاهده است. نتایج بخش مکتوب توسط FIDESCU ظرف 30 تا 40 روز پردازش خواهد شد. خود مدرک بین 60 تا 90 روز برای شما ارسال می‌شود.

شما می‌توانید برای شرکت در آزمون  D.I.E. چندین مرکز آزمون در سراسر جهان که در وب‌سایت FIDESCU فهرست شده‌اند را انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت‌ها و تاریخ دقیق آزمون باید با مرکز آزمون موردنظر خود تماس بگیرید.

Diploma Internacional de Español

مدارک تحصیلی اتاق بازرگانی اسپانیا

اتاق بازرگانی اسپانیا برای استخدام چندین آزمون زبان اسپانیایی برگزار می‌کند. این آزمون‌ها به شما امکان می‌دهند تا وضعیت زبان اسپانیایی خود در موضوعات اقتصادی را بسنجید.
شهروندی کشور اسپانیا
برای تبدیل‌شدن به یک شهروند اسپانیایی، قبولی در آزمون CCSE الزامی است. CCSE مخفف عبارت:
prueba de conocimientos constitucionales y socioculturales de España (آزمون دانش قانون اساسی و فرهنگی اسپانیا) است. در مورد این آزمون تنها صحبت به زبان اسپانیایی کافی نخواهد بود.
برای تبدیل‌شدن به یک شهروند اسپانیایی، باید مدرک A2 در آزمون DELE  یا بالاتر و همچنین آزمون CCSE را پشت سر بگذارید.
علاوه بر زبان اسپانیایی، شما باید قانون اساسی، جامعه و فرهنگ اسپانیا را نیز مطالعه کنید.
آزمون به دو بخش تقسیم‌شده است. 15 سال دانش شمارا از دولت، قوانین و شهروندی در اسپانیا بررسی می‌کند. 10 سال شامل موضوعاتی در مورد فرهنگ، تاریخ و جامعه اسپانیا خواهد بود.
مدت‌زمان آزمون 45 دقیقه هست و حدود 85 یورو برای شما هزینه دارد که برای دو جلسه امتحان معتبر است (در صورت غیبت یا عدم موفقیت در جلسه اول). نتایج آزمون تقریباً 20 روز پس از تاریخ امتحان توسط موسسه سروانتس منتشر می‌شود. گواهی آزمون CCSE به مدت چهار سال معتبر خواهد بود. برای شرکت در  آن باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page