اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

آیلتس یا تافل؟ کدام‌یک از این دو مدرک برای شما مناسب است.

 بررسی دقیق دو مدرک آیلتس و تافل؟ کدام‌یک از این دو مدرک برای شما مناسب است بر اساس آخرین داده‌ها؟

اگر برای اثبات مهارت‌های زبان انگلیسی‌تان باید در آزمونی شرکت کنید، آیلتس و تافل دو مورد از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود هستند. باید کدام‌ یک را انتخاب کنیم؟ مدرک کدام‌ یک معتبرتر است؟ در کدام‌ یک نمرۀ بالاتری کسب خواهیم کرد؟
برای پاسخ به این سؤالات با ما همراه باشید!

برای انتخاب یکی از دو آزمون آیلتس و تافل ، ابتدا باید هر یک را به‌صورت جداگانه معرفی و بررسی کنیم.

آیلتس یا تافل

معرفی تافل
تافل (مخفف آزمودن انگلیسی به‌عنوان یک‌ زبان خارجی) آزمونی برای بررسی مهارت زبان انگلیسی است که توسط سازمان ETS برگزار می‌شود.
تافل به روش‌های مختلفی برگزار می‌شود، اعم از کاغذی و الکترونیکی. موضوع اصلی صحبت ما در مورد تافل iBT است که به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود. این نسخه از تافل متداول‌ترین و پذیرفته‌شده‌ترین نسخۀ تافل است.
ساختار تافل

زمان لازم برای برگزاری آزمون تافل درمجموع سه ساعت و سی دقیقه است. این آزمون چهار مهارت زبانی شمارا می‌سنجد. بین آزمون لیسنینگ و اسپیکینگ حدود ده دقیقه فاصله است. هر مهارت 30 نمره دارد. درنهایت این ریزنمرات باهم جمع خواهند شد و این یعنی نمرۀ تافل شما از 120 نمره محاسبه خواهد شد. ساختار اصلی آزمون را در جدول زیر ببینید.

 
مهارتتعداد سؤالاتزمان
ریدینگ 36-56 60-80   دقیقه
لیسنینگ 34-51 60-90 دقیقه
اسپیکینگ 6 سؤال 20 دقیقه
رایتینگ 2 سؤال 50 دقیقه

محتوای آزمون تافل
همان‌طور که گفتیم تافل چهار مهارت شما را می‌سنجد، لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ، و اسپیکینگ. در ادامه مرور مختصری بر هر بخش آزمون خواهیم داشت.
مهارت ریدینگ تافل
در این مرحله از آزمون تافل، سه یا چهار متن آمده که زبان‌ آموزان باید آن‌ها را خوانده و به پرسش‌های مربوط به آن‌ها پاسخ دهند. این متون معمولاً از کتاب‌های درسی دانشگاهی هستند. پرسش‌های مربوط به این مرحله نیز در سه حالت مطرح می‌شوند: سؤالات چندگزینه‌ای استاندارد، سؤالاتی که مربوط به پیدا کردن جایگاه مناسب یک جمله در متن می‌شوند، سؤالاتی که باید اطلاعات آن‌ها را در نمودار یا جدول مرتب نمود.
مهارت لیسنینگ تافل
در این مرحله از آزمون تافل باید به چهارتا شش فایل صوتی گوش کنید و به مجموعه‌ای از سؤالات در مورد هر فایل پاسخ دهید. این فایل‌های صوتی درست مثل تمام مکالماتی هستند که زبان‌آموزان در زندگی روزمرۀ تحصیلی خود با آن‌ها مواجه می‌شوند، مکالماتی نظیر سخنرانی‌های کلاسی، و بحث و گفتمان میان دو دانش‌آموز یا یک دانش‌آموز و دبیر. پرسش‌های این بخش چندگزینه‌ای، و معمولاً در مورد طبقه‌بندی مراحل یک رویداد یا فرایند هستند.
مهارت اسپیکینگ تافل
دو سؤال ابتدایی اسپیکینگ، روی ایده‌ها، نظریات، و تجربیات شخصی زبان‌آموزان متمرکز هستند. این سؤالات را سؤالات مستقل می‌نامند، چراکه فقط مهارت اسپیکینگ شمارا ارزیابی می‌کنند.
چهار سؤال بعدی، به سؤالات تلفیقی معروف‌اند. دانش‌آموزان برای پاسخ به این چهار سؤال به بیش از یک مهارت نیاز دارند.
برای پاسخ به دو مورد از سؤالات تلفیقی باید از مهارت‌های ریدینگ، لیسنینگ، و سپس اسپیکینگشان استفاده کنند، و برای پاسخ به دو پرسش آخر نیز از دو مهارت لیسنینگ و اسپیکینگشان.
مهارت رایتینگ تافل
این مرحله از آزمون تافل شامل دو پرسش است: رایتینگ مستقل و رایتینگ تلفیقی. برای مهارت رایتینگ تلفیقی، زبان‌آموز باید به یک فایل صوتی گوش‌داده و یک متن کوتاه را مطالعه کند. سپس 20 دقیقه فرصت دارد تا اطلاعات این دو منبع را خلاصه و مقایسه نماید. پاسخ زبان‌آموز باید حدود 150 تا 225 واژه باشد.
برای رایتینگ مستقل نیز موضوعی به زبان‌آموزان داده می‌شود که باید نظرشان را در مورد آن بیان کنند. پاسخ آن‌ها باید کاملاً واضح و شامل چند مثال باشد. دانش‌آموزان برای پاسخ به این پرسش معمولاً 30 دقیقه فرصت دارند و طول پاسخ آن‌ها باید چیزی حدود 300 واژه باشد.

کدام مؤسسات مدرک تافل را معتبر می‌دانند؟

بیش از 9000 مؤسسۀ آموزشی و دانشگاه در سراسر جهان مدرک تافل را می‌پذیرند. اکثر مؤسسات آموزشی و دانشگاهی ایالات‌متحده نمرات تافل را به سایر آزمون‌های زبان انگلیسی ترجیح می‌دهند. برای یافتن مؤسساتی که مدرک تافل را می‌پذیرند می‌توانید به وب‌سایت ETS مراجعه کرده و از بخش جستجوی مقصد بهره بگیرید.
در ادامه این مبحث، به آزمون آیلتس می‌پردازیم.
آیلتس (مخفف سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی) یکی دیگر از آزمون‌های سنجش مهارت زبان انگلیسی است. این آزمون زیر نظر شورای بریتانیا و IDP برگزار می‌شود.
دو نسخه آیلتس داریم، یکی آیلتس آکادمیک و دیگری آیتلس جنرال. آیلتس آکادمیک برای کسانی است که به دنبال تحصیلات عالی یا حرفه‌ای هستند. آیلتس جنرال مخصوص کسانی است که برای تحصیلات متوسطه یا کار به کشورهای انگلیسی‌ زبان سفر می‌کنند، یا قصد مهاجرت به این کشورها رادارند. موضوع صحبت ما آیلتس آکادمیک و مخاطب ما دانشجویان متقاضی تحصیلات عالی هستند (ناگفته نماند که سیستم امتیازدهی و ساختار هر دو نسخه کاملاً یکسان است).
ساختار آیلتس
کل زمان آزمون آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه است. این آزمون مانند آزمون تافل مهارت‌های چهارگانۀ شمارا موردسنجش قرار می‌دهد، گرچه ترتیب بخش‌های آن با تافل متفاوت است. نمرۀ این آزمون برای هر یک از مهارت‌های چهارگانه از 1 تا 9 خواهد بود و میانگین نمرات این چهار مهارت زبانی به‌عنوان نمرۀ کل شما در نظر گرفته خواهد شد. 

برخلاف تافل که باید آزمون هر چهار مهارت را در یک جلسه تکمیل کنید، برای آیلتس، در صورت تمایل می‌توانید یک هفته قبل یا بعد از سایر مهارت‌ها در آزمون مهارت اسپیکینگ شرکت کنید (هنگام ثبت‌نام باید زمان آزمون اسپیکینگ را تعیین کنید).

مهارتتعداد سؤالاتزمان
لیسنینگ 40 30 دقیقه
ریدینگ 40 60 دقیقه
رایتینگ 2 سؤال 60 دقیقه
اسپیکینگ 3 سؤال 11-14 دقیقه
محتوای آزمون آیلتس
در ادامه به‌طور دقیق در مورد هر چهار مهارت این آزمون صحبت خواهیم کرد.
مهارت لیسنینگ آیلتس
در این مرحله از آزمون، چهار فایل صوتی برایتان پخش می‌شود (دو مورد در مورد زمینه‌های اجتماعی روزمره، یکی با موضوع آموزشی، و دیگری یک سخنرانی دانشگاهی است). بعد از هر فایل صوتی باید به 10 سؤال پاسخ دهید. سؤالات به‌صورت چندگزینه‌ای، پاسخ کوتاه، تکمیل جمله، و تطبیقی مطرح می‌شوند.
مهارت ریدینگ آیلتس
در این مرحله از آزمون، سه متن مختلف ارائه‌شده است. پس از خواندن هر متن باید به 10 تا 15 پرسش مربوط به آن متن پاسخ دهید. منبع این متون کتاب‌ها، مجلات، و روزنامه‌ها هستند. این متون سبک‌های متنوعی دارند از روایی و توصیفی گرفته تا استدلالی و منطقی.
سؤالات مرحلۀ ریدینگ نیز درست مانند لیسنینگ، دارای ساختارهای مختلفی ازجمله چند‌گزینه‌ای، نمودار، تطبیقی، تکمیل جمله، و پاسخ کوتاه خواهند بود.
مهارت رایتینگ آیلتس
مرحلۀ رایتینگ شامل دو سؤال می‌شود. در سؤال اول زبان‌آموزان باید یک سری اطلاعات بصری (مانند جدول یا نمودار) را با دایرۀ واژگان خود توصیف کنند. پاسخ آن‌ها حداقل باید شامل 150 واژه باشد. توصیۀ ما این است که زبان‌آموزان حداکثر 20 دقیقه برای پاسخ به این پرسش زمان بگذارند.
در پرسش دوم، موضوعی به زبان‌آموز ارائه می‌شود که باید حداقل یک مطلب 250 لغتی در مورد آن موضوع، به سبک آکادمیک بنویسد. توصیۀ ما این است که حداکثر 40 دقیقه از زمانشان را صرف پاسخ به این پرسش کنند. در هر دو پرسش، وضوح نوشتار، دامنۀ واژگان، املا، و دستور زبان زبان‌آموز سنجیده می‌شود.
مهارت اسپیکینگ آیلتس
برای مرحلۀ اسپیکینگ آیلتس باید یک مصاحبۀ شفاهی را پشت سر بگذارید. پاسخ‌های شما در این مرحله ثبت خواهند شد. این مرحله از آزمون از سه بخش تشکیل‌شده است.
در بخش اول باید به سؤالاتی در مورد کار، خانواده، تحصیل، و علایقتان پاسخ دهید.
در بخش دوم باید در مورد چند موضوع خاص صحبت کنید. بعد از مطرح‌شدن هر موضوع، یک دقیقه فرصت دارید تا آماده شوید، و سپس باید دو دقیقه در مورد آن موضوع صحبت کنید و به یک یا دو سؤال که مصاحبه‌کننده در مورد این موضوع خاص می‌پرسد، پاسخ دهید.
در بخش سوم نیز باید به مدت چهارتا پنج دقیقه در مورد همان موضوع بخش دوم، با مصاحبه‌کننده گفت‌وگو و بحث کنید.
کدام مؤسسات مدرک آیلتس را معتبر می‌دانند؟
بیش از 9000 مؤسسه در سراسر جهان، مدرک آیلتس را نیز درست مانند مدرک تافل می‌پذیرند. البته مدرک آیلتس به کار دانشجویانی که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایالات‌متحده هستند، نمی‌آید. کشورهایی نظیر بریتانیا و استرالیا مدرک آیلتس را می‌پذیرند اما بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های آمریکایی مدرک تافل را معتبر نمی‌دانند. برای اطمینان از اینکه دانشگاه و مؤسسه موردنظرتان مدرک آیلتس را می‌پذیرد یا خیر بهتر است وب‌سایت آن‌ها را بررسی کنید.

جدول زیر برخی تفاوت‌های کلیدی این دو آزمون را نشان می‌دهد.

 تافلآیلتس
زمان آزمون 3 ساعت و 30 دقیقه 2 ساعت و 45 دقیقه
رنج نمره 0-120 0-9
مهارت‌های موردسنجش ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ، رایتینگ لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ
(این مرحله از آزمون می‌تواند قبل یا بعد از مراحل دیگر برگزار شود.) 
تعداد مؤسسات و دانشگاه‌هایی که مدرک این آزمون را معتبر می‌دانند بیش از 9000 مورد بیش از 9000 مورد


اما هرکدام از این دو مدرک آیلتس و تافل در نوع خود بهترین هستند آخر کدام‌یک؟

اکنون‌که نمایی کلی از هر دو آزمون آیلتس و تافل دارید، وقت انتخاب بین دو آزمون آیلتس و تافل است سؤالات زیر را بررسی و با دقت به آن‌ها پاسخ دهید. پاسخ این پرسش‌ها در تصمیم‌گیری به شما کمک خواهند کرد.
مدرک کدام‌یک از دو آزمون آیلتس و تافل برای دانشگاه یا مؤسسۀ موردنظرتان معتبر است؟ آیلتس یا تافل
این مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنید، زیرا اگر دانشگاه و مؤسسات موردنظرتان مدرک آزمونی که در آن شرکت می‌کنید را نپذیرند، هیچ‌یک از عوامل دیگر در انتخابتان اهمیت و نقشی نخواهند داشت. مؤسسات و دانشگاه‌های بسیاری در سراسر جهان هر دو مدرک آیلتس و تافل را می‌پذیرند.
دانشگاه‌ها و مؤسسات آمریکایی فقط تافل را معتبر می‌دانند درحالی‌که دانشگاه‌ها و مؤسسات بریتانیا و استرالیا، آیلتس را معتبر می‌دانند. البته اکثر دانشگاه‌ها و مؤسسات دنیا هر دو آزمون آیلتس و تافل را معتبر می‌دانند. بااین‌حال ممکن است دانشگاه موردنظرتان یکی از این دو آزمون را به دیگری ترجیح دهد، حتماً این مسئله را بررسی کنید، شک نکنید که ارزشش را دارد.
به‌طورکلی، اکثر مؤسسات و دانشگاه‌های ایالات‌ متحده مدرک تافل را به سایر آزمون‌های زبان انگلیسی ترجیح می‌دهند.
احتمال عدم پذیرش مدرک این آزمون‌ها در دانشگاه‌های مورد نظرتان خیلی پایین است، اما حتماً و حتماً پیش از انتخاب، از این مسئله مطمئن شوید تا از هرگونه غافلگیری ناخوشایندی در آینده جلوگیری کنید. به‌راحتی می‌توانید با مراجعه به وب‌ سایت دانشگاه و مؤسسه موردنظرتان از این مسئله اطمینان حاصل کنید.
مهارت‌های شما برای کدام‌یک از دو آزمون آیلتس و تافل مناسب‌ترند؟
هر دو آزمون آیلتس و تافل مهارت‌های یکسانی را می‌سنجند. اما روش سنجش آن‌ها یکسان نیست. در ادامه به پنج مورد از مهم‌ترین تفاوت‌های دو آزمون آیلتس و تافل اشاره‌کرده‌ایم. این تفاوت‌ها را مطالعه کنید و ببینید که کدام‌ یک از دو آزمون آیلتس و تافل با مهارت‌های شما همخوانی بیشتری دارد. اگر مطمئن نیستید، می‌توانید در آزمون تمرینی آیلتس و تافل شرکت کنید و هرکدام که برایتان راحت‌تر بود را انتخاب کنید. 

تفاوت اول: سؤالات چندگزینه‌ای در مقابل سؤالات پاسخ کوتاه
یکی از تفاوت‌های اصلی دو آزمون آیلتس و تافل این است تقریباً تمام سؤالات مرحلۀ ریدینگ و لیسنینگ آزمون تافل چند گزینه‌ای است، درحالی‌که در آزمون آیلتس باید به انواع مختلفی از سؤالات ازجمله پاسخ‌های کوتاه، جای خالی، تطبیقی و غیره پاسخ دهید. پس در این دو بخش از آزمون تافل هیچ نیازی به دایرۀ واژگان شخصی خود نخواهید داشت اما در آیلتس باید برای بسیاری از سؤالات از دایرۀ واژگان خودتان بهره بگیرید.
برای مثال، هر دو آزمون آیلتس و تافل دارای سؤالاتی هستند  که در آن‌ها باید فهرستی از رویدادها یا مراحل را به‌درستی مرتب کنید. در تافل، مراحل به شما ارائه‌شده و شما فقط باید آن‌ها را در ترتیب صحیحی مرتب کنید، اما در آیلتس باید خودتان مراحل را نوشته و خودتان هم آن‌ها را مرتب کنید.

اگر با سؤالات چندگزینه‌ای راحت‌تر هستید، احتمالاً آزمون تافل برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

تفاوت دوم: آزمون الکترونیکی در مقابل آزمون کاغذی
آزمون‌های آیلتس و تافل ، پرسش دیگری را هم در دل خود جای‌داده است، آزمون کتبی و کاغذی یا آزمون الکترونیکی و رایانه‌ای؟
آزمون تافل معمولاً به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، می‌توانید برای خودتان روی کاغذ یادداشت‌برداری کنید، اما تمام پاسخ‌های رسمی شما به‌صورت الکترونیکی ثبت و ارسال می‌شوند. از سوی دیگر، آیلتس در مراکز بسیاری به‌صورت کتبی و کاغذی برگزار می‌شود.

اگر تایپ کردنتان سریع‌تر از نوشتنتان روی کاغذ است، یا دستخط چندان خوبی ندارید، یا به هر دلیل آزمون‌های الکترونیکی را به آزمون‌های کاغذی ترجیح می‌دهید، شاید تافل برایتان بهتر باشد. اما اگر ترجیح می‌دهید پاسخ‌هایتان را با قلم روی کاغذ بنویسید، با آزمون‌های رایانه‌ای رابطۀ خوبی ندارید، و یا با صفحه‌کلید زبان انگلیسی چندان آشنا نیستید، شاید آزمون آیلتس برایتان ساده‌تر باشد.

تفاوت سوم: متون مورداستفاده برای سنجش مهارت ریدینگ

بخش ریدینگ هر دو آزمون آیلتس و تافل شامل چند متن می‌شود که پس از مطالعۀ هرکدام باید به یک سری از سؤالات مربوطه پاسخ دهید. بااین‌حال، متونی که این دو آزمون برای تست ریدینگ انتخاب می‌کنند، با یکدیگر کمی تفاوت دارند. آیلتس از متون آکادمیک و همچنین بخش‌هایی از روزنامه‌ها و مجلات استفاده می‌کند. اما تافل فقط از متون آکادمیک استفاده می‌کند، به این معنی که متون بخش ریدینگ تافل اغلب متراکم‌ تر هستند و واژگان و مفاهیم چالش‌ برانگیزتری دارند. اگر به مهارت‌های ریدینگ انگلیسی خود اطمینان ندارید، شاید بخش ریدینگ آیلتس برایتان ساده‌تر باشد.

تفاوت چهارم: ضبط پاسخ به‌صورت الکترونیکی در مقابل مصاحبۀ شفاهی
در تافل، تست اسپیکینگ نیز مانند سایر بخش‌های آزمون به‌صورت رایانه‌ای انجام می‌شود. شما به فایل صوتی گوش‌ داده و برای پاسخ، صدایتان را با میکروفون ضبط و ارسال می‌کنید. اما در آزمون آیلتس باید به‌ صورت حضوری با مصاحبه‌کننده گفت‌وگو و بحث کنید.
این‌یکی از تفاوت‌های فاحش میان آیلتس و تافل است که حتماً باید در نظر بگیرید. برخی از افراد توانایی و اعتمادبه‌نفس کافی برای صحبت و مصاحبه با یک شخص واقعی را ندارند و بنابراین تافل را ترجیح می‌دهند، درحالی‌ که برخی دیگر گفت‌وگوی واقعی را آسان‌تر و طبیعی‌تر می‌دانند و بنابراین آیلتس را ترجیح می‌دهند.

تفاوت دیگر آن‌ها در این است که در آزمون تافل، بخش اسپیکینگ سومین بخش آزمون شما را تشکیل می‌دهد، درحالی‌که برای آیلتس می‌توانید یک هفته قبل یا بعد از مراحل دیگر، در این بخش شرکت کنید. برخی ترجیح می‌دهند که سروته آزمونشان را در یک روز هم بیاورند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند که آزمونشان را به بخش‌های قابل‌کنترل‌تری تقسیم کنند.

تفاوت پنجم: طول مقالۀ آزمون آیلتس و تافل

در هر دو آزمون آیلتس و تافل باید برای بخش رایتینگ مقاله‌ای بنویسید. با این‌ حال، در آزمون آیلتس برای نوشتن یک مقالۀ 400 لغتی 60 دقیقه زمان‌ دارید، درحالی‌که در آزمون تافل برای نوشتن یک مقالۀ 500 لغتی تنها 50 دقیقه زمان‌دارید. خبر خوب اینکه حتی اگر به تعداد لغات مجاز نرسید، بازهم می‌توانید مقالاتتان را ارسال کنید، اما احتمالاً به دلیل تکمیل نبودن پاسختان، بخشی از نمره را از دست خواهید داد. اگر نوشتن به زبان انگلیسی برایتان دشوار است و زمان زیادی از شما می‌گیرد، شاید بخش رایتینگ آیلتس که لغات کمتر و زمان بیشتری دارد برایتان مناسب‌تر باشد.

مکان و زمان کدام آزمون آیلتس و تافل برایتان مناسب‌تر است؟
هنگام تصمیم‌گیری برای شرکت در آزمون آیلتس و تافل بهتر است به مکان، و زمان مناسب هم بیندیشید. اگر مرکز برگزاری یکی از این آزمون‌ها به شما نزدیک‌تر است، یا یکی از آن‌ها در تاریخ‌های مناسب‌تری برگزار می‌شود، بهتر است برای تصمیم‌گیری این نکات را هم در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر، تاریخ، و مکان آزمون‌های تافل و آیلتس را بررسی کنید.
کدام‌یک هزینۀ کمتری دارد؟
شاید هزینۀ این آزمون‌ها هم برایتان مهم باشد. هر دو آزمون آیلتس و تافل معمولاً چیزی حدود 200 تا 250 دلار هزینه‌دارند. در کل این هزینه از کشوری به کشور دیگر کمی متفاوت است. می‌توانید هزینۀ هر دو آزمون آیلتس و تافل در کشور خود را بررسی نموده و آن‌ها را مقایسه کنید. می‌توانید برای آگاهی هزینۀ هر آزمون به وب‌سایت سازمان‌های برگزارکننده مراجعه کنید.
نتیجه‌گیری: انتخاب یکی بین دو آزمون آیلتس و تافل تماما به خودتان بستگی دارد
 آیلتس و تافل دو آزمون متداول برای سنجش مهارت زبان انگلیسی هستند. هر دو چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را موردسنجش قرار می‌دهند: ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ، و رایتینگ. اما ساختار و روش این آزمون‌ها با یکدیگر تفاوت دارند.
برای انتخاب میان آیلتس و تافل چهار سؤال زیر را از خودتان بپرسید.
دانشگاه و مؤسسۀ موردنظرتان کدام آزمون آیلتس و تافل را معتبر می‌داند؟
مهارت‌های شما برای کدام آزمون آیلتس و تافل مناسب‌ترند؟
مکان و زمان کدام آزمون آیلتس و تافل برایتان مناسب‌تر است؟
کدام‌یک هزینۀ کمتری دارد؟
مرحلۀ بعد
اگر آزمون تافل را انتخاب کردید، باید بدانید که چه زمانی می‌توانید در آزمون شرکت کنید. لیست کامل تاریخ‌های آزمون تافل را بررسی کرده و گزینه‌های پیشروی‌تان را بسنجید.
 

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page