اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

پنج سوال که قبل از یادگیری زبان جدید باید در نظر داشته باشید

سؤال پرسیدن در طول روز یک کار عادی است. شما برای یافتن یک آدرس سوال می‌پرسید ، هنگام خرید کردن قیمت کالا را می‌پرسید، هنگام سفارش غذا در رستوران در مورد غذاهای پیشنهادی سوال می‌کنید ، حتی برای پیدا کردن سرویس بهداشتی راهنمایی می‌خواهید و سوال می‌پرسید ، هنگام درس دادن از معلم خود سوال می‌پرسید و ... .
در کل روزانه سؤالاتی را مطرح می‌کنید و پاسخ‌هایی دریافت می‌کنید. بنابراين سؤالات زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بپرسید اما آیا می‌توانید سؤالات خود را به زبان دیگری  بپرسید ؟
هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید که زبان دومی را بياموزيد، گزینه‌های متفاوتی وجود دارد. مثلاً می‌توانید به این فکر کنید که زبانی را بیاموزید که با آن درآمدزایی کنید یا اینکه زبان کشوری را که در آینده علاقه به مهاجرت کردن به آن را دارید، فرابگیرید.
اغلب افراد سعی می‌کنند زبانی را بیاموزند که به‌ راحتی قابل‌ درک و فهم باشد .
برای اینکه یادگیری زبان برای شما آسان باشد باید به آن علاقه داشته باشید وگرنه به‌اجبار نمی‌شود زبانی را آموخت؛ زیرا یادگیری زبان کاری به‌ مراتب پیچیده است.

سؤالی که می‌توانید از خود بپرسید تا در جهت درستی به ادامه تحصیل و یادگیری زبان بپردازید این است که چگونه تصمیم می‌گیرید که چه چیزی را بیاموزید و روش یادگیری آن چگونه است ؟
سوالات قبل از یادگیری زبان جدید

معمولاً پیشنهادی که در زمینه یادگیری زبان جدید به شما می‌شود این است که برنامه‌ریزی داشته باشید اما چرا باید برنامه‌ریزی انجام داد ؟
مهم‌ترین علت برنامه‌ریزی می‌تواند، اطمینان یافتن از انتخاب یک‌ زبان جدید که برای شما مناسب است، باشد. برنامه‌ریزی کردن برای یادگیری قبل از شروع آن سبب می‌شود که روش مناسب برای  آموزش دیدن زبان‌آموز انتخاب شود.
انتخاب روش مناسب برای آموزش دیدن زبان سبب ایجاد تمایز در رنج کشیدن از مطالعه و لذت بردن از آن، می‌شود .
برنامه‌ریزی سبب نظم یافتن برنامه مطالعاتی شما می‌شود و مانع از هدر دادن زمان برای مکث کردن در فعالیت‌های بعدی که باید انجام دهید می‌شود.
هرچقدر فواصل بین ساعت‌های مطالعه زبان افزایش پیدا کند اشتیاق برای مطالعه کاهش‌یافته و ممکن است فرد از یادگیری زبان دلسرد شود.
اگر زبانی را انتخاب کنید که به شما در پیشبرد اهدافتان کمک نمی‌کند و زمان با ارزش شما را برای مطالعه یک‌ زبان مناسب از شما می‌گیرد ، در حقیقت مسیر شما اشتباه است و خود را سردرگم می‌کنید، درنتیجه میل به یادگیری زبان در شما تضعیف می‌شود. همواره به این نکته توجه کنید که یادگیری زبان کاری ارزشمند است و می‌تواند در زمینه های مختلف مثل درآمدزایی به شما کمک کند اما یادگیری زبان مناسب بسیار ارزشمندتر است ‌.
زبان‌های رایج هستند که اغلب زبان آموزان به آموختن آن‌ها علاقه نشان می‌دهند مثل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و... اما زبان مناسب برای هر فردی متناسب با اهداف او می‌باشد .

پنج سوال اساسی که قبل از یادگیری  زبان باید از خود بپرسید :

۱.چرا می‌خواهم این زبان را بیاموزم؟
این سوال اگرچه سؤالی ساده به نظر می‌آید اما جواب آن مهم است زیرا انگیزه‌ی یادگیری فرد را بیان می‌کند .
انگیزه در یادگیری زبان مسئله بسیار حائز اهمیت است زیرا که یادگرفتن یک‌ زبان و فراموش کردن آن پس از آموختن از اتفاق‌های رایج برای بسیاری از زبان آموزان است اما افرادی که باعلاقه به آموختن یک‌ زبان مشغول می‌شود همواره در ذهن آن را مرور کرده و این مانع فراموشی زبان می‌شود.
یک‌زبان آموز می‌تواند به علت‌های مختلف به یادگیری زبان انگیزه نشان دهد مثلاً به علت تمایل به شاگرد ممتاز بودن در مدرسه و یا به علت اهدافی که در آینده برای خود متصور شده است و یا به علت علاقه به ادبیات یک‌ زبان .
مسئله قابل‌توجه در این مورد این است که اگر ضرورتی برای آموختن زبان دوم دارید بهتر است که آن را باعلاقه یاد بگیرید و در یادگیری آن اشتیاق  نشان دهید؛ زیرا پس از اتمام دوره آموزشی همواره می‌توانید از آن بهره ببرید .
انگیزه موتور کار شما برای آموختن زبان جدید است. اگر در شما این انگیزه وجود دارد که به علت مسافرت یا مهاجرت به آموختن زبان علاقه‌مند شده‌اید پس قطعاً باید زبان مکان و موردنظرتان را بیاموزید و این یعنی انگیزه به مسیر شما جهت می‌دهد  .

ممکن است مقصد شما کشور کره جنوبی باشد در این صورت یادگیری زبان ژاپنی به شما کمک نخواهد کرد. اما اگر هدف آن از مهاجرت به یک کشور استفاده از توانایی‌های کاری و تخصص شماست ، ژاپن می‌تواند گزینه‌ای مناسبی باشد.

۲.چه زبانی را یاد بگیرم ؟
هنگام یافتن علت آموختن و مشخص کردن انگیزه باید به این فکر کنید که چه زبانی را می‌خواهید بیاموزید؟ با در نظر گرفتن اهداف و انگیزه خودبه‌خود بگویید که با یادگیری آن زبان می‌خواهید چه‌کار کنید؟ هدف از یادگیری آن زبان چیست؟
اگر هدف از یادگیری به وجود آوردن شرایط کار مناسبی است، پس بازار کار پیش روی خود را بررسی کنید و از اینکه چه زبانی می‌تواند برای شما یک کار مناسب ایجاد کند، آگاه شوید . باید نیاز بازار کار را در نظر بگیرید و آن زبانی که افراد مسلط به آن کم هستند و تقاضا برای آن زیاد است را بیاموزید .

اما اگر هدف از یادگیری مسافرت است، می‌توانید منطقه‌ای که نظر شما را به خود جلب می‌کند را انتخاب کنید و زبان‌های رایج آن منطقه را به‌عنوان زبان هدف خود قرار دهید.

۳.با چه سرعتی زبان بیاموزم ؟
برای داشتن یک برنامه منظم مشخص کردن سرعت یادگیری بسیار مهم است؛ زیرا زمانی که باید برای آموختن صرف کنید را به شما یادآوری می‌کند. سرعت یادگیری هر فرد متفاوت است. علاوه بر توانایی یادگیری ممکن است یک سری افراد به علت مسافرت قصد داشته باشند چند ماه یک‌ زبان را بیاموزند و یا به هر علتی مثل کنجکاوی یا فرآیندهای جذب مخاطب مثل دیدن یک فیلم علاقه به آموختن سریع زبان پیدا کنند .
برای آموختن سریع زبان باید به برنامه‌های آموزشی تعهد بیشتری نشان داد و زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داد. اصطلاحاً می‌توان مطالعه همه‌ جانبه داشت؛ یعنی از موزیک‌هایی که به زبان دلخواهتان است یا فیلم‌ها، کتاب‌ها و مستندات و ... برای یادگیری زبان استفاده کنید و همواره در حال آموختن باشید.

اما اگر قصد از یادگیری زبان صرفاً افزایش سطح سواد خود است، می‌توانید روزانه چند دقیقه به مطالعه بپردازید و در یک بازه چندساله به‌راحتی به زبان مدنظر خود تسلط یابید . این مسئله را در نظر داشته باشید که اگر اهداف یادگیری‌تان را بسیار بلند پروازانه قرار دهید ممکن است در آن شکست بخورید و یا از ادامه دادن یادگیری منصرف شوید. درنتیجه اهداف یادگیری خود را نسبت به توانایی فردی در بازه‌های چند هفته‌ای تعیین کنید و مطالعه‌ای مستمر داشته باشید.

۴.تا چه حدی برای داشتن تعهد آماده هستید ؟

یادگیری رابطه‌ای مستقیم با صرف زمان دارد. هر یک فرد سرعت بیشتری را برای یادگیری داشته باشد زمان کمتری صرف می‌کند. البته گاهی افرادی هستند که مطالعه کوتاه‌ مدت و سریع برای آن‌ها پاسخ‌گو نیاز یادگیری‌شان نیست و لازم دارند، زمان زیادی را به مطالعه اختصاص دهند . آنجایی که هر چه زمان بیشتری را صرف یادگیری یک کلمه کنید بازه مطالعه شما کاهش می‌یابد و یادگیری ناقص است. پس باید توجه داشته باشید که سطح یادگیری زبان و توانایی فردی به روش مناسب خود در آموختن زبان‌ بستگی دارد. هر کس متناسب با سطح یادگیری خود باید زمان مشخصی را صرف یادگیری کرده و به آن متعهد باشد؛ زیرا مطالعه مستمر تأثیر شگرفی در آموختن زبان دارد.

۵.کدام روش یادگیری برای من مناسب‌تر است ؟
با توجه به بررسی‌هایی که تا به اینجا انجام داده‌ایم باید روش موردنظر خود را در یادگیری انتخاب کنید. روش‌های یادگیری زبان بسیار متنوع‌اند. ازجمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

غوطه‌ور شدن: استفاده از روش غوطه‌ور شدن یعنی با خواندن و شنیدن و صحبت کردن به زبان دلخواه تا حد زیادی ذهنتان را درگیر آموختن آن کنید.

دوره‌های آموزشی زبان: می‌توانید دوره‌های آموزش زبان را بگذرانید. به‌گونه‌ای که ابتدا یک کتاب شما معرفی‌شده سپس یک دبیر آن کتاب را به شما تدریس می‌کند و تکالیف هفتگی را برای هر فرد مشخص می‌کند و در پایان هر دوره یک امتحان از شما گرفته می‌شود که اگر نمره‌ی مشخص را کسب کنید، دوره را با موفقیت گذرانده‌اید و می‌توانید در دوره‌ی بعدی با سطح بالاتر شرکت کنید. هر دوره به‌طورمعمول سه ماه به طول می‌انجامد که زبان‌آموز می‌تواند سالانه سه تا چهار دوره را پشت سر گذارند.

کتاب آموزشی: یک‌زبان آموز می‌تواند از کتاب‌های آموزشی استفاده کند که اغلب آن‌ها دارای CD های آموزشی هستند .

می‌توانید از کتاب‌های صوتی جهت تقویت گوش دادن خود به زبان استفاده کنید.

همه روش‌های ذکرشده می‌تواند با توجه به شخصیت زبان‌آموز کارآمد باشند.در واقع این بستگی به شما دارد که با کدام روش راحت‌تر می‌توانید پیش بروید. می‌توانید در ابتدا به‌صورت هفتگی روش‌های مختلف را امتحان کنید تا روش مدنظر خود را بیابید .

این را همواره در نظر داشته باشید که یادگیری با لذت تأثیر بیشتری خواهد داشت.

از شما همراه عزیز بابت مطالعه مقاله سپاس‌گزارم.

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page