اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

تافل آزمونی که باید انجام دهید! (راهنمای جامع)

چنانچه تصمیم دارید یک دانشجوی بین‌ المللی شوید و برای برنامه آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور خودتان درخواست دهید، از قبل میدانید که باید نشان دهید که به‌ خوبی به زبان انگلیسی تسلط دارید. و احتمالاً می‌دانید که یکی از روش‌های انجام این کار، داشتن مدرک تافل است که این مدرک توسط سازمان ETS ارائه می‌شود.
البته تنها گزینه آزمون زبان انگلیسی، تافل نیست، بنابراین ممکن است مردد باشید که آیا تافل آزمونی مناسب برای شما هست یا خیر.
در این مقاله قصد داریم به بیان برخی از معایب و مزایای آزمون تافل بپردازیم تا شاید بتوانیم به شما در جهت یک انتخاب درست کمک کنیم.

آزمون تافل  TOEFL

مدرک تافل در یک نگاه

آزمون تافل در حقیقت یک آزمون استاندارد و معیار است که سطح مهارت‌های انگلیسی یک فرد را می‌سنجد و کیفیت کاربرد شما از این زبان را در یک محیط دانشگاهی اندازه‌گیری می‌کند .
تافل اغلب به‌ عنوان آزمون پذیرش در دانشگاه‌ها استفاده می‌شود
ولی درعین‌ حال کاربردهای بسیاری  نیز دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست مثل :

رفتن به یک دبیرستان در خارج از کشور، شرکت در یک دوره کوتاه، شرکت در برنامه تبادل دانشجویان و نیز درخواست برای ویزای دانشجویی آزمون تافل در سراسر جهان به دو روش برگزار می‌شود :

روش اول TOEFL iBT نام دارد که به‌صورت کاملاً آنلاین برگزار می‌شود.
روش دوم آزمون بازبینی‌شده TOEFL PBT که به‌صورت نسخه کاغذی و فیزیکی ارائه می‌شود و به عبارتی نوع سنتی انجام آزمون است که می‌تواند برای شما راحت‌تر و یا آشنا باشد.
آزمون تافل به روش آنلاین در سراسر جهان عمومیت بیشتری دارد و مراکز بیشتری برای این نوع آزمون در سراسر دنیا وجود دارند درواقع آزمون تافل در حالت کاغذی تنها در نقاطی از جهان  در دسترس است که دسترسی به اینترنت برای شرکت در آزمون آنلاین میسر نیست .

حالا که تا حدودی با آزمون تافل آشنا شدیم کمی بهتر است درباره موضوع اصلی یعنی مزایا و معایب شرکت در آزمون تافل بپردازیم ابتدا به بیان 4 مزیت اصلی شرکت در آزمون تافل نگاهی می‌‎اندازیم.

چهار مزیت برای شرکت در آزمون تافل

1 . تافل توسط اکثر دانشگاه‌های دنیا به رسمیت شناخته‌شده است
و توسط همه‌های آمریکا موردپذیرش است.
حدود 10000 دانشگاه در 130 کشور جهان ازجمله کشورهای کانادا، انگلستان و استرالیا تافل را می پذیرند و نیز تمام 100 دانشگاه برتر جهان تافل را مورد قبول خود می‌دانند. این حقایق نشان می‌دهد در هرکجا  که بخواهید درخواست دهید، آزمون تافل به کارتان می‌آید و دانشگاهتان را تغییر دهید، نیازی به نگرانی در مورد مدرک زبان نخواهی داشت.
البته این نکته هم باید عنوان شود که باز هم باید بررسی‌های عمیقی صورت بگیرد و مطمئن شوید دانشگاهی که انتخاب می‌کنید جزء استثنائات نبوده و آزمون تافل را به‌عنوان یک آزمون معتبر و همچنین مدرک معتبر قبول دارند.
برای سهولت در انجام این کار، در اینجا چند دانشگاه که تافل را می‌پذیرند آورده شده است:
دانشگاه Western Australia، در استرالیا
دانشگاه رویال رودز، در کانادا
دانشگاه West of England، در انگلستان
دانشگاه جیمز مدیسون، در ایالات‌متحده آمریکا
2 . رزرو نوبت آزمون فوق‌العاده آسان است
می‌توانید آزمون تافل را در هرکجا که هستید به‌صورت آنلاین رزرو کنید. تازه ، مراکز آزمون در همه جای دنیا وجود دارد، که البته این مساله برای همه آزمون‌ها صدق نمی‌کند. بعلاوه، شما محدود به یک برنامه سخت‌گیرانه نیستید، زیرا هرسال 50 بار در موعدهای مختلف آزمون تافل iBT به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. و در حدود 15 روز نتیجه آزمون در دسترس شما خواهد بود .
3 . منابع و مطالب آموزشی رایگان زیادی برای آزمون تافل وجود دارد
ازآنجایی‌که این آزمون بس یار محبوب و شناخته‌شده است، منابع زیادی بر ای کمک به شما وجود دارد تا خود را برای آزمون آماده کنید که برخی از آن‌ها رایگان هستند. کافی است یک جستجوی سریع و ساده تعداد زیادی تمرین، کتاب، دوره‌های آنلاین، خواهید دید.
4 . آزمون دارای مقیاس دقیق ارزیابی است
این بدان معناست که نه‌تنها در مورد پاسخ‌های درست یا غلط بلکه در مورد متن و نسخه‌ها‌ی قابل قبول پاسخ‌ها نیز مطرح است. به‌عنوان‌مثال، بخش SPEAKING آزمون به‌طور عینی‌تری ارزیابی می شود، زیرا توسط 3 تا 4 مدرس به‌ جای یک مصاحبه‌ کننده تخمین زده می‌شود .

مثال دیگر این است که شما سؤالات چندگزینه‌ای دریافت می‌کنید که شانس تان را برای یافتن حداقل برخی از پاسخ‌های صحیح افزایش می‌دهد. درنتیجه، تافل هم از سوی دانشجویان و هم از سوی دانشگاه‌ها یک آزمون متعادل در نظر گرفته می‌شود.

چهار نقطه‌ ضعف شرکت در آزمون تافل

1 .  محل‌های آزمون تافل خیلی سریع پر می‌شود
این به دلیل محبوبیت این آزمون است بنابراین حتی اگر این آزمون 50 بار در سال برگزار شود، بسته به امکانات در کشور شما، ممکن است در امتحان بعدی جایی برای شرکت نداشته باشید و تا دور بعدی آزمون باید منتظر بمانید.
 2 . شما باید به تمام مهارت‌های خواندن، نوشتن، گرامر، شنیداری به‌ خوبی مسلط با‌شید.
این به این معنی است که نمی‌توانید به بهبود نمره خود مثلاً از راه گرامر اتکا کنید، چراکه در مباحث دایره واژگان و مهارت خواندن آن‌قدرها خوب نیستید.
3 .  تمام کردن آزمون تافل بیشتر از بقیه آزمون‌های انگلیسی وقت می‌برد.
حدود آزمون تافل Ibt تا حدود 5 ساعت ‌می‌‎تواند طول بکشد. این مستلزم این است که توانایی حفظ تمرکز را برای مدت طولانی داشته باشید، به‌ویژه از آنجایی‌ که باید برخی از listening ها را به خاطر بسپارید تا برای نوشتن یک مقاله درباره آن مشکلی نداشته باشید   .
4 .  اگر در کار کردن با رایانه مهارت خوبی ندارید آزمون برای شما یک چالش بزرگ خواهد بود

ازآنجایی‌که آزمون TOEFL iBT منحصراً به‌صورت آنلاین ارائه می‌شود، شما واقعاً باید در کار با رایانه، به‌ ویژه در تایپ کردن، به‌ خوبی مسلط باشید که البته عدم داشتن تسلط در این امر بسیار بعید به نظر می‌رسد اما دانستن این مورد نیز خالی از لطف نیست . این را در نظر بگیرید که باید در مدت‌زمان محدودی یک مقاله کامل بنویسید. هرچه سریع‌تر تایپ کنید، زمان بیشتری را برای تمرکز روی پاسخ‌های مناسب برای کسب امتیاز بالاتر ذخیره می‌کنید.

جمع‌بندی
مزایا و معایبی که در این مقاله درباره‌شان صحبت کردیم ازجمله اصلی‌ترین مواردی هستند که باید شما قبل از قدم برداشتن جهت شرکت در این آزمون بردارید و همچنین در تصمیم‌گیری برای شرکت در آزمون تافل در نظر بگیرید.
در آخر این نکته بسیار مهم و اساسی است که بدانید انتخاب آزمون درست و گرفتن مدرک معتبر می‌تواند به شما بسیار کمک کند با ما همراه باشید چراکه قدم‌ به‌ قدم به معرفی مدارک و آزمون‌های مختلف در زبان‌های مختلف خواهیم پرداخت.

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page