اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

چرا یادگیری زبان اسپانیایی مهم است؟

هر فردی که به مطالعه زبان می‌پردازد، رویکرد، استراتژی‌ها و اهداف خاص خود را دارد، اما بدون داشتن دلیل برای کار خود، ما دیر یا زود محکوم‌به از دست دادن انگیزه هستیم.
ممکن است تصمیم بگیرید که آیا یادگیری زبان اسپانیایی، فرانسوی یا شاید چینی برای شما کاربردی‌تر باشد. شاید شما قبلاً یادگیری اسپانیایی را شروع کرده‌اید و اکنون کمی احساس گم‌گشتگی می‌کنید. در این مقاله ما به چند دلیل اساسی برای یادگیری زبان اسپانیایی پرداخته‌ایم.
امیدوارم این مقاله به شما در تصمیم‌گیری درست کمک کند.
یادگیری زبان اسپانیایی
 
 

به دلیل تعداد افرادی که اسپانیایی‌ زبان هستند

 همان‌طور که می‌دانید حدود 500 میلیون نفر در سرتاسر جهان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. اگر تعداد افرادی که از اسپانیایی به‌عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند یا در حال مطالعه آن هستند را به این تعداد اضافه کنید، مجموع آن‌ها به حدود 572 میلیون نفر می‌رسد و اسپانیایی را به دومین زبان پرمخاطب در جهان پس از زبان ماندارین چینی تبدیل می‌کند.
تنها در ایالات‌متحده، تعداد اسپانیایی‌زبانان بومی بیش از 41 میلیون نفر است، این تعداد به‌سرعت در حال رشد است تا جایی که تخمین زده می‌شود تا چند سال دیگر، ایالات‌متحده کشوری با بیشترین بومی اسپانیایی‌ زبانان در کل جهان باشد.
تصور کنید که دومین زبان پرمخاطب دنیا را یاد بگیرید، بتوانید با مردم از تمام قاره‌ها ارتباط برقرار کنید (بله، اسپانیایی‌ زبان رسمی حداقل در یک کشور در هر قاره پرجمعیت است) یا بتوانید یک مکالمه معمولی با آن‌ها داشته باشید.
این مورد ازجمله مواردی است که می‌تواند زندگی شغلی یا غیر شغلی شما با ارائه فرصت‌های منحصربه‌فرد بهبود بخشد.
 
یادگیری زبان اسپانیایی می‌توانند تأثیر بسیاری بر جایگاه شما بگذارد
یادگیری زبان اسپانیایی می‌تواند ارزش زیادی به رزومه شما اضافه کند که باعث می‌شود در بین افراد دیگر متمایز شوید. همچنین پنجره‌ای که یادگری زبان اسپانیایی به روی شما باز می‌کند بدون هیچ شکی باعث توسعه شخصی خواهد شد . یادگیری زبان دوم (یا سوم) نه‌تنها باعث می‌شود اطرافیان شمارا با تحسین نگاه کنند، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که به‌عنوان یک شخص رشد کنید و به خودتان افتخار کنید. این موضوعی ثابت‌شده است که افرادی که زبان دیگری را مطالعه می‌کنند برخی از ویژگی‌های شخصیتی مربوط به آن زبان و گویشوران بومی آن را کسب می‌کنند.
ودرعین جایگاه بهتری در بین اطرافیان خود کسب می‌کند.
 
جایگاه زبان اسپانیایی
نکته دیگری که حائز اهمیت است به‌ طورکلی اسپانیایی تبارها چه کشور خود چه در کشورهای افراد ثروتمندی هستند که به دلیل فرهنگ خاص موجود بین اسپانیایی‌ زبان‌ها ارتباط گرفتن با آن‌ها کار سختی نیست و این برای افرادی که گوشه ذهن خود راه‌اندازی کسب و کار مرتبط با این کشورها، تجارت با کشورهای اسپانیای و یا کار در شرکت‌های بازرگانی که با این کشورها مشغول به فعالیت هستند را در سردارند می‌تواند نکته مهمی باشد.
جایگاه زبان اسپانیایی
 
 
زیرا یادگیری زبان اسپانیای دری را به روی زبان‌های دیگر بازخواهد کرد
اگر شما هم مثل من عاشق زبان هستید، هرگز نمی‌توانید از یادگیری زبان سیر شوید و همیشه به دنبال زبان بعدی برای غرق شدن در آن هستید.
اگر اسپانیایی را انتخاب کنید، رایج‌ترین زبان عاشقانه در جهان، اطلاعات ارزشمندی را یاد خواهید گرفت که می‌تواند به شما در مطالعه سایر زبان‌ها مانند ایتالیایی، پرتغالی و حتی فرانسوی کمک کند!
این زبان‌ها ریشه لاتین دارند و دارای ویژگی‌های زیادی مانند واژگان اصلی هستند که به‌صورت یکسان یا بسیار مشابه نوشته می‌شوند. علاوه بر این، دستور زبان آن‌ها ازنظر ساختاری مشابه هستند و زمان‌ها و حالت‌های مختلف فعل در همه آن‌ها کمابیش یکسان می‌باشند. تصور کنید زبانی را یاد بگیرید که زمان لازم برای یادگیری زبان‌های هم مثلش را به‌شدت کاهش دهد.
 

زیرا زبان آسانی است!

 
بسیار شنیده‌شده است که تعداد زمان‌ها و دیگر مواردی که در زبان اسپانیایی وجود دارد این زبان را تبدیل به یکی از زبان‌های سخت برای یادگیری می‌کند.
اما یادگیری زبان اسپانیایی درواقع آسان است.
اولا با فرض این‌که شما تقریباً دایر لغات خوبی در انگلیسی داشته باشید باید عنوان کرد شما هم‌اکنون بیشتر از یک کودک 5 ساله از زبان انگلیسی سر درمیاورید.
اگر یک مبحث گرامر را یاد بگیرید، می‌توانید بلافاصله آن را اعمال کنید و به شما در یادگیری سایر موضوعات کمک می‌کند.
نکته دیگر این است که هرچند زبان اسپانیای دارای حالات‌ و زمان ‌های بسیاری میباشد و اسپانیایی‌زبانان عاشق استفاده از  حالت subjunctive  به طور مستمر در هرروز زندگی خود هستند، اما میتوان این بخش از گرامر زبان اسپانیایی را تنها به عنوان یک چالش پذیرفت با اختصاص دادن بخشی از زمان به آن این موضوع را به آسانی یاد گرفت.
مبحث دیگر که کم‌اهمیت هم نیست املای اسپانیایی دقیقاً همان‌طور که تلفظ می‌شود (به‌استثنای حرف جادویی h که هیچ صدایی ندارد) نوشته می‌شود. انگلیسی، به دلایل تاریخی، املای خود را از روز تولد شکسپیر تغییر زیادی نداده است. نتیجه اغلب کلمات تلفظ متفاوتی دارند.از سوی دیگر، اسپانیایی نه‌تنها تلفظ بلکه املای آن را نیز متحول کرده است. هر حرفی بدون توجه به بافت و متن به یک‌شکل تلفظ می‌شود. آنچه می‌بینی همان است که به دست می‌آوری!

اگر یک مبحث گرامر را یاد بگیرید، می‌توانید بلافاصله آن را اعمال کنید و به شما در یادگیری سایر موضوعات کمک می‌کند. بله، زمان‌های زیادی در زبان اسپانیایی وجود دارد و اسپانیایی‌ زبانان، عاشق استفاده از حالت فرعی یا subjective mood  در هر روز زندگی خود هستند، اما آیا یک چالش کوچک و جذاب نیست؟
مبحث دیگر که کم‌ اهمیت هم نیست املای اسپانیایی دقیقاً همان‌طور که تلفظ می‌شود (به‌استثنای حرف جادویی h که هیچ صدایی ندارد) نوشته می‌شود. انگلیسی، به دلایل تاریخی، املای خود را از روز تولد شکسپیر تغییر زیادی نداده است. نتیجه اغلب کلمات تلفظ متفاوتی دارند.از سوی دیگر، اسپانیایی نه‌تنها تلفظ بلکه املای آن را نیز متحول کرده است. هر حرفی بدون توجه به بافت و متن به یک‌ شکل تلفظ می‌شود. آنچه می‌بینی همان است که به دست می‌آوری!

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page