اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بتوانید بسیار راحت‌تر از پس بخش رایتینگ آزمون‌ها بربیایید آیا موضوعی برایتان جذاب بوده و تمایل دارید در مورد آن صحبت کنید یا آن را به اشتراک بگذارید ؟ خب برای این کار یک مقاله زبان انگلیسی بنویسید.
آیا در مورد موضوعات عامه شک دارید و می‌خواهید نظری برخلاف عموم بدهید ؟
خب یک مقاله بنویسید.
آیا باید مطلبی را توضیح دهید زیرا این توضیح وابسته به آینده تحصیلی شما است ؟
پیشنهاد من بازهم نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی است .

کلمه‌ی《مقاله 》یک کلمه‌ی عامیانه و یک اصطلاح برای بیان کردن نوشتن و به تحریر درآوردن است. مقاله نظر نویسنده را در مورد موضوعات مختلف از قبیل دانشگاه، تحصیل، عبارات طنز و... را بیان می‌کند.
نوشتن یک مقاله

هزاران رویه‌ی متفاوت برای مقاله‌نویسی وجود دارد و همچنین میلیون‌ها موضوع برای نوشتن مقاله می توان ارائه داد اما همواره یک مساله اساسی وجود دارد و آن داشتن یک اساس و مرز مشترک برای همه‌ی مقاله‌ها است و توجه به این مهم می‌تواند کمک بسیاری به شما در زمان انجام بخش رایتینگ یک آزمون زبان برساند.
می‌خواهم نحوه‌ی چارچوب گذاری برای یک مقاله زبان انگلیسی را بررسی کنیم و آن را به شما آموزش دهیم .
هر مقاله‌ای از اجزای مختلفی تشکیل‌شده است که عضو اصلی آن موضوع مقاله است .
مقاله نیاز به یک‌ نهاد کلی یا یک موضوع اصلی دارد. به‌اصطلاح می‌توان گفت که مقاله به یک متن برای توضیح و بررسی هر موضوع نیاز دارد.
هر مقاله سه جزء اصلی دارد که شامل : نهاد، نوع و مخاطب آن است .


از بین این موارد آنچه از سایرین مهم‌تر است نهاد یا اصل موضوع است .

در حقیقت، موضوع اصلی یا نهاد مقاله شما، قابل گنجایش در بیانیه‌ی موضوع اصلی یا تیتر آن است. مثلاً موضوع اصلی یا از مقاله‌ای که برترند راسل درباره‌ی ستایش بیکاری نوشته است این است که مردم اغلب هنگام کار زیاد تمرکز به خرج می‌دهند اما از زمان بیکاری خود هیچ بهره‌ای نمی‌برند.
یک مقاله هنگام توضیح می‌تواند از موضوع اصلی تا حدی فاصله بگیرد و به بررسی موضوع‌های مرتبط با آن بپردازد. اما نکته اصلی این است که هر چه به پایان مقاله زبان انگلیسی نزدیک‌ تر شویم، به موضوع اصلی برمی‌گردیم.
قبل از شروع نوشتن مقاله حتماً بايد موضوع اصلی را تعیین کرد. اگر در انتخاب موضوع اصلی به مشکل بر می‌خوردید می‌توانید به این نکته توجه کنید که:
آیا می‌خواهید هنگامی‌ که مخاطبتان مقاله‌ی شما را مطالعه کرد چه چیزی از مقاله در ذهنش حک‌ شده باشد و یا این‌ که برداشت اصلی‌اش از مقاله چه بوده است؟
یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید اشاره به موضوع اصلی در ابتدای مقاله است.
شما می توانید در جمله‌ی توضیحی ابتدای مقاله تا ریز جزئیات آن را به کار ببرید و در آخر برای جمع‌بندی کردن مقاله دوباره به آن تأکید کنید.

در واقعیت، تمامی مقاله به پشتیبانی از موضوع اصلی بیان می‌شوند. یعنی در یک مقاله می‌توان از پیوسته‌ای مختلفی بهره گرفت. برای نمونه می‌توان گواهی‌ها، نمونه‌های تشریحی، ثبت گزارش‌ها و... را اضافه کرد . اما نکته‌ای که همواره وجود دارد رعایت موضوع اصلی و قدم برداشتن در مسیر محتوایی مقاله است. پس ممکن نیست به‌گونه‌ای مقاله ادامه یابد که شیرازه آن از هم‌ پاشیده شود و به مسیری کاملاً متفاوت منحرف گردد.

انواع مقاله
مقاله هم مانند هر نوشتار دیگری نوع‌های مختلفی دارد.
گاهی اوقات مقاله بیانگر نوع کاری است که باید انجام دهید مانند مقاله پذیرشی و گاهی یک موضوع ویژه را بیان می‌کند.
درنتیجه، شناخت انواع مقاله می‌تواند به شما در انتخاب صحیح نوع مقاله کمک کند.
مقاله‌ها شامل:
مقاله استدلالی
این مقاله از یک موضوع دفاع می‌کند یا آن را تأیید می‌کند. معمولاً در دانشگاه کاربرد زیادی دارد و احتمالاً اولین مقاله‌ای که هر فرد در دانشگاه می‌نویسد نوعی مقاله استدلالی است.
مقاله پذیرشی
در اکثر دانشگاه‌ ها، مقاله‌ای در پیرامون علاقه‌ی شما به دانشگاه از شما خواسته می‌شود، که این مقاله، یک مقاله‌ی کاربردی در مورد موضوعات مختلف است که یک شخص درخواست نوشتن آن را می‌دهد.
مقاله قانع‌کننده
همان‌طور که از اسم آن مشخص است این مقاله برای متقاعد کردن و یا متقاعد کردن یک فرد به خواندن نکته‌ی ویژه است.

این مقاله تا حدی مشابه مقاله استدلالی است اما تفاوت آن در این است که مقاله استدلالی صرفاً برای ارائه یک مسئله است اما در مقاله قانع‌کننده، علاوه بر ارائه مسئله باید خواننده را به مطالعه متن جذب کند.

مقاله مقایسه‌ای و کنتراستی
هنگامی‌که قصد مقایسه دو مورد است، مقاله‌ی مقایسه‌ای از سایرین بیشتر کاربرد دارد. زیرا ؛ این مقاله در هر دو طرف به بررسی می‌پردازد.
مقاله شخصی
این مقاله معمولاً کدرهایی است که نویسندگان انجام داده‌اند و یا خاطره و اتفاقاتی هستند که نویسندگان قصد بازگویی آن را دارند.
از آن‌ جهت که این نوع مقاله پیرو روایت است پس قابل‌ انعطاف و تشریحی است.
مقاله توضیحی
هدف مقاله توضیحی گسترش اطلاعات مخاطبین است چراکه به توضیح کامل یک مطلب خاص می‌پردازد.
قالب این نوع مقاله مشابه مقالات استدلالی و متقاعد کننده است اما تفاوت در این است که مقالات توضیحی جهت‌گیری خاصی نمی‌کنند .
نکته‌ی مهم در مقاله‌ نویسی شناسایی دسته‌های مخاطبان است .
این‌که چه افرادی با چه نوع سواد و تفکری یا حتی سطح زندگی عمومی، در حال مطالعه مقاله شما است می‌تواند به شما در نوع نگارش کمک کند. برای مثال:
فرض کنید یک دبیر برای دانش‌آموزان زیست‌ شناسی با چه سطحی از سواد آموزش‌هایی را ارائه می‌کند و یک معلم ابتدایی با چه سطحی از آموزش دانش خود را بیان می‌کند.
درنتیجه مخاطب بسیار حائز اهمیت است.
هنگامی‌که نوشتن مطلبی را آغاز می‌کنید مهم است که مخاطب بر زبان بیان مقاله‌ی شما اثرگذار باشد.
استفاده از سبک نوشتاری مهم است. در موقع نگارش یک مقاله باید رسمی بودن آن یا عامیانه بودن آن در نظر گرفته شود.
برای نمونه در مقالات رسمی از کلمات محاوره‌ای روزمره و یا گویش عامیانه استفاده نمی‌شود اما در یک متن عادی می‌توان از کلمات روزمره و یا حتی ایموجی‌ها استفاده کرد.
ممکن است حتی لحن نوشتار هم در مقاله اثرگذار باشد.

رعایت جزئیات می‌تواند موجب تمایز یک مقاله ساده از یک نوشتار حرفه‌ای باشد.

مراحل نوشتن یک مقاله:

در قصد نگارش یک مقاله پژوهشی و یا یک رمان ، مقاله ترم، داستان کوتاه ، شعر مقاله برای وبلاگ و یا تقریباً هر مدل نوشتاری هستید، دنباله‌روی از یک سلسله مراحل برای کار شما ضروری است.
حتی اگر قصد دارید از سبک جریان آگاهی استفاده کنید نوشتن یک مقاله که نظم داشته باشد موجب تسهیل فرایندهای اصلاح و دوباره بینی آن می‌شود.
معمولاً برای نوشتن مقاله پنج مرحله اصلی در نظر گرفته می‌شود:
۱.طوفان فکری
قبل از نوشتن بهترین کار می‌تواند جمع‌آوری افکار پراکنده باشد به‌ نحوی‌ که به نویسنده یک‌ جهت فکری مناسب بدهد. باید سعی کرد تمامی ایده‌هایی که برای نوشتن آن متن قادر به کمک کردن هستند به کاربرد.
به‌این‌ترتیب ، ایده‌هایی را که مناسب مقاله است پردازش کرده و آن‌هایی که مناسب نیست را کنار بگذارید.
۲. آماده شدن
این مرحله از کار مقاله‌نویسی شامل جمع‌آوری منابع و ساختن یک پیش تصویر ذهنی از مقاله است .
شروع به بکار بردن ایده‌های مرحله پیش کرده به‌گونه‌ای که ابتدا از ایده‌های اصلی استفاده کرده و بنیاد یک مقاله‌ی درخور را بچینید، سپس سایر ایده‌ها را با توجه به اهمیت به‌کارگیری آن‌ها دسته‌بندی کنید و از آن‌ها در جای مناسب استفاده کنید.
اگر برای مقاله قصد استفاده از شواهد تجربی و یا گزارش‌ها و اسناد متفاوت رادارید، زمان مناسبی است. ممکن است بخواهید یک نقل‌ قول به کار ببرید که برای این کار هم نیاز به یادگیری دارید.
۳. پیش‌نویس
این مرحله اساسی است و در آن نویسنده شروع به نوشتن متن اصلی و بدنه‌ی متن می‌کند و اولین پیش‌نویس خود را می‌نویسد.
ازآنجایی‌که این نوشته فقط یک پیش‌نویس است لازم است فرم اصلی کار را حفظ کنید و بیش‌ از حد وارد جزئیات کار نشود مثلاً لازم نیست در پی کلمات مناسب و برازنده‌ی متن خود ساعت‌ها وقت هدر دهید، یادتان باشد که این‌ یک نمونه از کار شما است و برای رسیدن به نمونه‌ی نهایی راه طولانی در پیش دارید.
۴. بازنگری
در این مرحله نویسنده بارها و باره روی متن و کلمات و... مانور می‌دهد و سعی می‌کند با ارائه پیش‌نویس‌های متعدد سطح مقاله را به حد دلخواهش برساند.
ممکن است که این کار ساعت‌ها زمان ببرد و تعداد زیادی پیش‌نویس نوشته شود.
در همین مرحله است که ظرافت کار شما موجب درخشش کارتان می‌شود. کاره‌ای ریزی که در مرحله‌ی قبل انجام ندادید را حالا باید انجام دهید.
به کلماتی که استفاده می‌کنید یا تکنیک‌هایی که به کار می‌گیرید، دقت کنید. مثلاً کلمات هم‌آوا و یا بی‌صدا را در نظر بگیرید.
اگر به تکنیک‌های نوشتاری خود اطمینان ندارید می‌تواند از نرم‌افزارهای مختلف مانند نرم‌افزار Grammarly استفاده کنید . این ویرایش گر با دادن پیشنهادهای ساختاری و انتخاب کلمه و بازنگری هنگام نوشتن مطمئن می‌شود که نوشتار شما درست و واضح و البته کوتاه و مفید است. این ویرایش گر اشتباهات نوشتاری رایج را برطرف می‌کند و به کار شما سرعت می‌بخشد.
۵. تصحیح
حال که بازنگری‌ها انجام‌شده فرصت برای نوشتن نمونه نهایی فراهم‌شده است. لازم است برای آخرین بار مقاله‌ی خود را مرور کنید و اشتباهات را پیدا و رفع کنید‌.
البته با استفاده از ویرایش گر Grammarly  این تصحیح انجام‌شده است.
ساختار مقاله :
ساختار مقاله به سه بخش شروع، وسط و پایان تقسیم می‌شود.
این ساختار را می‌توان به مقدمه ، بدنه و نتیجه نیز تقسیم‌بندی کرد.
تمایز در این سه قسمت سبب ایجاد مقالات متنوع می‌شود.
مقدمه
مقاله‌ها قسمت مهم و ابتدایی هر مقاله را تشکیل می‌دهند که دستورالعمل نوشتار هر مقاله را رقم می‌زند. در یک مقدمه‌ی مناسب، باید موضوع به مخاطب رسانده شده و درک صحیحی از مطلب را داشته باشد .
پاراگراف‌های بدنه
اکثر مقالات، مجموع پاراگراف‌های بدنه است. نحوه‌ی سازمان‌بندی‌های پاراگراف‌های بدنه بسیار حساس است و باید در ردیف بندی آن‌ها کمال دقت را رعایت کرد. اگر پاراگراف‌ها را به‌طور منظم چیده نشده باشد، مخاطبی که قصد درک مطلب را توسط مقاله دارد بیشتر سردرگم می‌شود ، پس چیدمان سطرها خیلی مهم است. نحوه‌ی سطر بندی می‌تواند کاری تخصصی برای نویسنده‌های حرفه‌ای باشد. یک مقاله ی خوب یک ساختار مناسب و جامع دارد‌.
نتیجه گیری

نتیجه گیری باید به گونه ای باشد که موضوع اصلی مقاله را خلاصه کند. خلاصه نویسی از نتیجه مقاله باید سبب درک و برداشت درست مخاطبین از موضوع شود.

مقاله پنج بندی
برای نوشتن مقاله های ساده و مختصر لازم به ساختار حرفه ای و فنی مقاله نیست و تنها کافی است که موارد زیر رعایت شود:
  • یک پاراگراف مقدمه
  • سه پاراگراف بدنه مقاله
  • یک پاراگراف نتیجه
این ساختار نمی‌تواند نمایانگر یک مقاله‌ی حرفه‌ای باشد اما می‌تواند زمانی که سرعت کار مهم است مؤثر باشد.
لازم است هنگام مقاله‌نویسی بر پنج اصل پایبند باشید :
هنگام مقاله‌نویسی به‌خصوص برای مقاله‌های ساده درسی در مدرسه خواننده باید بررسی دقیق بر اصولی که در مقاله وجود دارد داشته باشد درواقع یعنی متن و موضوع به صورتی به خواننده رسانده شود که علاوه بر عدم پیچیدگی در آن و درک مطلب و راحت و سبک نویسنده را نشان دهد.
می‌توانید به دنبال یک جفت چشم دیگر باشید یعنی اینکه علاوه بر خودتان به بررسی دقیق بدنه، نتیجه و مقدمه کارتان می‌توانید از یک فرد دیگر مشاوره بگیرید و اجازه دهید که متن شمارا با دقت بخواند.
این را می‌دانیم که ممکن است که تماشای درختان یک جنگل فرصت دیدن نمای کلی جنگل را از ما بگیرد. این عبارت در کارهای دیگر هم می‌تواند اتفاق بیفتد. مثلاً هنگامی‌که شما غرق جزئیات و ظرافت‌های کاری در مقاله‌نویسی شده‌اید ممکن از کلیات کار فاصله گرفته و دیگر نتوانید آن‌جوری که باید مقاله‌تان را تنظیم کنید و یک تصویر روشن به خواننده ارائه دهید.
نکته‌ی مهم و اساسی که در مقاله‌نویسی باید رعایت کنید این است که قواعد و دستور نگارش را به‌درستی رعایت کنید. این‌که از چه کلمه و یا چه فعل و جمله‌ای در کجا استفاده کنید و چگونه آن را فعل بندی و جمله‌بندی کنید بسیار مهم است.
 این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که ممکن است شما یک موضوع اصلی و یک تز فوق‌العاده برای ارائه مقاله‌تان داشته باشید. اما لنگ زدنتان در قواعد و دستورات نگارشی سبب افت مقاله و گیج کردن خوانندگان شود و این‌گونه است که شما مخاطبان خود را از دست می‌دهید.

برای یادگیری اصولی دقیق نوشتن مقاله میتوانید در کلاس های زبان آیلتس و تافل مجموعه ما ثبت نام کنید 


  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page