اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم .

حال، قصد داریم به بررسی نکات مفیدی که دراین‌ باره دریافت کرده‌ایم، بپردازیم. این کار ممکن است برای شما بسیار مفید و آموزنده باشند.
نحوه آموزش زبان فرانسه

اولین نکته دراین‌باره ، غرق شدن در فضای آموزش و یادگیری زبان فرانسوی است.

 

تعداد زیادی از زبان‌آموزان زبان فرانسوی به این اشاره کردند که باید خود را وقف زبان کرد و در آن غرق شد یکی از زبان آموزان که حدود بیست سال از آموختن این زبان برایش می‌گذرد و زبان فرانسه را در نوجوانی آموخته بود می‌گفت :
این‌که به زبان فرانسوی فکر کنید و یا این‌که زمان، ساعت، تاریخ و حتی شمارش اعداد را به زبان فرانسوی با خود بگوید و یا این‌که با خود به این زبان صحبت کنید، می‌تواند در یادگیری زبان فرانسوی خیلی مؤثر واقع شود. او می‌گوید که گوش دادن به رادیو و یا آهنگ‌ها و پادکست‌های زبان فرانسوی و یا دیدن برنامه‌های تلویزیونی به این زبان و حتی خواندن روزنامه یا هر متنی که به این زبان است، می‌تواند به زبان‌آموزان کلاس زبان فرانسوی کمک‌کننده باشد.
در این زمانه که دسترسی به اینترنت راحت است و اغلب مردم از آن استفاده می‌کنند و به آن به‌آسانی مرتبط می‌شوند، پس با اینترنت و عضو فضا‌های مجازی مثل فیس‌بوک و یوتیوب بودن یادگیری سهولت می‌یابد.
اگر می‌خواهید که به زبان فرانسه به‌طور کاملاً مسلط بشوید و باید به آن را وارد جزئیات زندگی خود کنید. به‌نوعی می‌توان گفت که باید با زبان فرانسه زندگی کنید هنگام غذا خوردن هنگام اشاره کردن هنگام راه رفتن و تمامی کارهایی را که انجام می‌دهید با آن زبان بازسازی کنید در ذهن خود صحبت کنید.
این موضوع به خاطر داشته باشید که نباید تنها یادگیری یک‌ زبان مدنظر شما باشد، بلکه باید با آرامش خاطر و علاقه به سمت یادگیری زبان بروید. اگر بخواهید که زبان فرانسه را بیاموزید و برای آموختن آن ذهن خود را تحت‌فشار و در موقعیت سختی قرار دهید، میزان یادگیری شما کاهش می‌یابد و ممکن است که فرآیند یادگیری کند شود و خیلی هم زود مطالبه آموخته‌شده به دست فراموشی سپرده شود.
پس این نکته را در نظر داشته باشید که یادگیری هر چیزی باعلاقه بسیار سودمندتر از یادگیری بدون علاقه و بر اساس اجبار است.
در حال حاضر یادگیری زبان فرانسوی با توجه به امکانات در دسترس برای اکثر انسان‌ها کار پیچیده‌ای نخواهد بود و تنها نیاز یک‌زمان مناسب و داشتن امکانات کمی مثل کتاب آموزشی ، ویدیو آموزشی و یا حتی استفاده از فضای مجازی است .
 اگر کسی زبانی را نیاموخت توجیهی برای این وجود ندارد که علت آن را عدم دسترسی به امکانات است چون‌که امکانات یادگیری به‌صورت گسترده برای اغلب مردم فراهم‌شده است زبان‌آموزان زبان فرانسوی می‌توانند کاملاً برای یادگیری زبان فرانسوی از این امکانات استفاده کنند.
      

دومین نکته، گوش دادن به موسیقی این زبان است.

 یکی از زبان‌آموزان زبان فرانسوی ، برای یادگیری زبان فرانسوی با موسیقی تأکید داشت. او بیان می‌کرد که اغلب اوقات به موسیقی گوش می‌دهد و با آن‌هم خوانی می‌کند. یادگیری زبان فرانسوی با گوش دادن به آهنگ می‌تواند معجزه کند. یعنی در واقع شما اغلب آواها و صداهایی را که تلفظ شان برایتان سخت است یا برای تان امکان‌پذیر نیست به علت شنیدن مکرر، در ناخودآگاه راحت‌تر می‌شود.
با گوش دادن به موسیقی میزان درک شما از فهم مطالب و توانایی گوش دادن شما افزایش پیدا می‌کند و راحت‌تر می‌توانید ارتباط بین کلمات را درک کنید.
مسئله‌ی دیگر، انتخاب کردن نوع موسیقی است. اگر برای تمرین تلفظ زبان فرانسه به موسیقی این زبان گوش می‌دهید حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که بعضی از سبک‌های موسیقی و حتی بعضی از خواننده‌ها تلفظ برخی کلمات را متفاوت با آنچه هست بیان می‌کنند. پس به آهنگ‌هایی گوش دهید که در آن‌ها تلفظ‌ها عمومی است.

سومین نکته، از اشتباه کردن نترسید.

یکی از زبان‌آموزان زبان فرانسوی بیان داشت که استادش در کلاس حضوری به او گفته است :《از اشتباه کردن نترسید ، ممکن است کلمه یا جمله‌ای را اشتباه ادا کنید اما این نوعی شجاعت است که سبب شده است از تمامی علم تان استفاده کنید و سعی کنید زبان را بیاموزید. این‌یک جهت درست برای یادگیری است.》بهتر است تلاش کنید و شکست بخورید تا این‌که از ترس شکست هیچ‌گاه تلاش نکنید.
خیلی از زبان‌آموزان زبان فرانسوی ممکن است با اولین اشتباهات خود دلسرد شوند و از ادامه مسیر منصرف شوند. اما به یاد داشتن این نکته ضروری است که تنها هنگامی می‌توان از موفقیت در یک کار لذت برد که طعم شکست در آن را به خاطر داشته باشید و این یعنی رشد کردن.
یکی از توصیه‌های زبان آموزان این بود که حتی اگر اشتباه اما صحبت کنید. وی اظهار داشت هنگامی‌که برای انجام فعالیت‌های خود به فرانسوی صحبت می‌کند ، خیلی از فراسوی زبانان به او کمک می‌کنند که کلمات و جملات را به‌درستی ادا کند.
برقراری ارتباط با دیگران و کمک کردن به شما برای بهتر شدن لذتی به‌ یادماندنی خواهد بود. پس از اشتباه کردن احساس ضعف و شکست نکنید زیرا شما ابتدای راه هستید.
می‌توانید روزانه با دوستان و همسایگانتان صحبت کنید و از آن‌ها در اصلاح کلماتتان کمک بخواهید. بهتر است که در ظرف چند دقیقه تعدادی جمله اشتباه بگویید تا این‌که ساعت‌ها زمان را صرف گفتن یک جمله‌ی صحیح کنید.
اگر کسی کنارتان باشد که اشتباهات زبانتان را اصلاح کند او قطعاً ناجی شما در آموزش زبان است.

چهارمین نکته ، تمرین زیاد است .

تمرین کردن برای رسیدن به مهارت و درست انجام دادن هر کاری همیشه سودمند است.
با تمرین کردن می‌توانید در هر فعالیتی که بدترین خود هستید ، بهترین شوید.
در ابتدای هر کاری اشتباهات زیاد است پس نگران اشتباه کردن نباشید. به‌مرورزمان میزان اشتباهات کاهش می‌یابد و به نقطه‌ای می‌رسید که دیگر خودتان می‌توانید اشتباهاتتان را تشخیص دهید و در پی رفع آن‌ها باشید.
تمرین همیشه جواب می‌دهد و سبب می‌شود به‌صورت گام‌به‌گام به سمت موفقیت پیش روید.

می‌توانید ساعت‌هایی را در روز برای تمرین کردن انتخاب کنید و مدام سعی در بهتر شدن داشته باشید.
توصیه جهت یادگیری زبان فرانسه

پنجمین نکته، به دنبال پذیرش قوانین و یادگیری آن‌ها باشید نه چرایی آن‌ها

یکی از راه‌هایی که می‌تواند یادگیری زبان فرانسوی را برای شما راحت کند، این است که دنبال پرسش و سوال از اینکه چرا و چگونه بودن دستورات نگارشی نباشیم و وقت خود را صرف یادگیری و گاها حفظ محتواهای آموزشی کنیم.
ممکن است تعدادی از زبان‌آموزان زبان فرانسوی بگویند که یادگیری زبان فرانسوی بسیار سخت است و قواعد آن سنگین و یادگیری آن برایشان مشکل است و یا این‌که زبان فرانسوی دارای دستورات نگارشی ناکارآمد و مزخرفی است. اما هنگامی‌که وارد یادگیری سایر زبان‌ها می‌شوید مثلاً زبان انگلیسی متوجه می‌شوید که همه زبان‌ها قسمت‌های سخت و پیچیده‌ای را در خود دارند که با توجه به علاقه‌ای که به آن زبان‌ دارید ، این سختی می‌تواند تسهیل پیدا کند یا حتی بیشتر شود.
می‌توان گفت که کلاس زبان فرانسوی دارای قواعد نگارشی خاص خود است. اما برای مثال زبان انگلیسی از قواعد سنگین‌تری پیروی می‌کند و حتی از دستورهای نگارشی زبان فرانسوی سخت‌تر است. یا این‌که اغلب مردم فکر می‌کنند که یادگیری زبان فرانسوی سخت‌تر است و علت این است که  به دلیل رایج بودن زبان انگلیسی و متداول بودن یادگیری آن اغلب مردم فکر می‌کنند این زبان ساده است اما این‌گونه نیست و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که اگر زبان اول بین‌ المللی در سطح دنیا نبود، یکی از زبان‌هایی بود که خیلی‌ها از یادگیری آن صرف‌ نظر می‌کردند.

ششمین نکته، یادگیری جملات و عبارات مختلف

هنگامی‌که قصد یادگیری زبان فرانسوی را دارید یکی از بهترین راهکارها برای یادگیری لغات به‌ کارگیری آن‌ها در عبارات و جملات است . به صورتی که هنگامی‌که می‌خواهید آن کلمه را به یادآورید، مثالی که برای آن زده‌اید و یا جمله‌ای آن لغت را به‌کاربرده‌اید را به خاطر آورید. این‌گونه سطح فراموشی شما نسبت کلمات کاهش پیدا می‌کند.
همچنین می‌توانید برای یادگیری تعدادی از کلمات، از ضرب‌المثل‌های رایج در زبان فرانسوی استفاده کنید. مثلاً هنگامی‌که چند کلمه سخت را می‌خواهید به خاطر بسپارید، بهتر است آن‌ها را در یک بیت یا در یک‌ ضرب المثل به خاطر بسپارید. این‌گونه فراموشی دیرتر به سراغتان می‌آید.

هفتمین نکته، بیشتر از یادگیری پیش روید

《شیوه‌ی منحصر به‌ فرد تفکر را که روح هر زبان است، بیاموزید.》هوروات.
نحوه صحبت کردن مردم هر منطقه بیانگر فرهنگ آن است . پس اگر می خواهید که زبان مردم یک ناحیه را به‌ خوبی متوجه شوید، بررسی طرز فکر مردم و نحوه‌ی اندیشه‌ی آن‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد.
 هنگامی‌که به طرز تفکر مردم یک ناحیه آگاهی پیدا می‌کنید می‌توانید با گویش آن‌ها و طرز صحبت کردن آن‌ها نیز خود را تطابق دهید.

هشتمین نکته، از هرجایی که راحت هستید، شروع کنید

یکی از زبان‌آموزان زبان فرانسوی می‌گوید که نگران زمان‌های مختلف نباشید و از زمان حال شروع کنید.
اگر قصد یادگیری یک‌زبان رادارید پس از یک جای شروع کنید. یادگیری کلمات  یادگیری قواعد، یادگیری ضرب‌المثل‌ها و حتی شعرها. از هرجایی که برایتان راحت شروع کنید و سعی کنید که باعلاقه پیش روید.

نهمین نکته، ترجمه انجام دهم یا نه

بهتر است از ترجمه‌ی تحت لفظی پرهیز کنید. زیرا به هر زبانی که صحبت می‌کنید، ترجمه کردن آن به زبان فرانسوی سخت است و ممکن است بی‌معنا شود. پس کلمه به کلمه ترجمه نکنید.
بهتر است مفهوم یک موضوع را انتقال دهید. این‌گونه درک خواننده از مطلب راحت‌تر و واضح‌تر خواهد بود.

دهمین نکته، یادگیری را به عادت هر روزتان تبدیل کنید

برای یادگیری روزانه‌تان یک‌ زمان مشخص کنید و در آن زمان به سراغ مطالعه بروید و سعی کنید، به آن وفادار بمانید. این‌که به‌ صورت مداوم در یک‌ زمان خاص به مطالعه و بررسی زبان فرانسوی بپردازید به شما کمک می‌کند و ذهن شما را سازمان‌دهی می‌کند. به این صورت که در آن زمان ذهن شما به‌ مرور آمادگی دریافت مطالب را دارد و به آن عادت می‌کند. پس مطالعه زبان در یک‌زمان معین به شما بسیار کمک خواهد کرد. امیدوارم این ده نکته را وارد ابعاد آموزش زبان فرانسوی خود کنید و از آن بهره ببرید.

در مجموعه ما میتوانید در کلاس های آنلاین و حضوری زبان فرانسوی شرکت کنید


  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page