اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

چرا آلمانی یاد بگیریم؟

8 دلیل برای یادگیری زبان آلمانی

آیا تابه‌حال به این فکر افتاده‌اید که "چرا باید آلمانی یاد بگیریم؟"
آیا از اینکه باید آلمانی بخوانید مطمئن نیستید؟ در این مقاله 8 دلیل عالی برای یادگیری زبان آلمانی ذکرشده است که می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های شما کمک شایانی کند.

 studying german online

1.شما در آلمان می‌توانید به‌صورت رایگان تحصیل کنید
چه کسی می‌گوید باید برای تحصیلات مناسب و شایسته هزینهٔ‌ هنگفتی داد؟
 هزینه تحصیل در انگلستان بیش از 9000 پوند در سال است. و درهمین حال دانشجویان آمریکایی درنهایت با وام 6 رقمی مواجه می‌شوند.
شاید شما بپرسید در آلمان چطور؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت شهریه در اکثر دانشگاه‌های آلمان رایگان است و برخی از مؤسسات حدود 500 یورو در هر ترم دریافت می‌کنند. درحالی‌که هیچ‌گونه کاهش کفیت در کاردیده نمی‌شود و بسیاری از دانشگاه‌های آلمان در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
چگونه آلمان مشکل شهریه را حل کرده است؟ اول این‌که، درصد کمتری از دانش‌آموزان به کالج می‌روند ( 27 درصد، در مقایسه با 48 درصد در بریتانیا). علاوه بر این، هزینه دانشگاه‌ها توسط مالیات‌دهندگان آلمانی پرداخت می‌شود.
حال شاید شما بپرسید در مورد دانشجویان بین‌المللی چطور؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت در کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات‌متحده آمریکا و استرالیا، اغلب برای دانشجویان خارجی هزینهٔ‌ تحصیل دو برابر هزینهٔ تحصیل دانشجویان بومی است. شگفت‌آور آن است که در کشور آلمان این‌گونه نیست. دانشجویان داخلی و بین‌المللی هر دو از تحصیل رایگان در دوره‌های کارشناسی بهره می‌برند. سوئیس و اتریش نیز تحصیلات را با هزینه‌های بسیار پایین‌تری نسبت به سایر نقاط جهان ارائه می‌کنند. اما نکته این است که اگرچه برخی از دوره‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند اما درصد زیادی از دوره‌ها به زبان آلمانی تدریس می‌شوند و متقاضیان باید تسلط خود به زبان آلمانی را اثبات کنند.

حال چرا نباید زبان آلمانی یاد بگیریم و از آموزش رایگان بهره‌مند شویم؟تحصیل رایگان در آلمان

2. اگر می‌خواهید پول بیشتری در بیاورید؟ آلمانی یاد بگیرید
آیا می‌دانستید که آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری اروپایی ایالات‌متحده  (و در کل دارای رتبه پنجم ) است؟ آلمان همه‌ چیز از وسایل نقلیه و ماشین‌آلات گرفته تا محصولات شیمیایی و فلزات را صادر می‌کند. اگر علاقه‌مند به توسعه یا تقویت کسب‌وکار خود هستید، با دانستن زبان آلمانی جایگاه خوبی در کسب‌وکارتان پیدا خواهید کرد .

 

3.یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی‌ زبانان آسان است
یک حقیقت پنهان وجود دارد و آن این است که آلمانی و انگلیسی متعلق به یک خانوادهٔ  زبانی هستند. به همین دلیل یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی‌ زبانان آسان است. برخلاف فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی که زبان‌های رومی هستند، انگلیسی و آلمانی هر دو به شاخه ژرمنی از خانواده زبان‌های هند و اروپایی تعلق دارند. برخی از کلمات و عبارات آلمانی هنوز به‌ طور منظم در انگلیسی استفاده می‌شوند، مانند angst، kindergarten و kitsch. زبان انگلیسی بعداً تحت تأثیر فرانسوی، یونانی و لاتین قرار گرفت. بااین‌حال، اگر انگلیسی را به پایه بازگردانید، این زبان بیشتر شبیه آلمانی است. اگر متقاعد نشدید؟ به کلماتی مانند Bruder (brother) Wasser (water), و Freund (friend) نگاه کنید. اگر بخواهید آلمانی را به‌عنوان یک‌زبان خارجی یاد بگیرید، از تعداد زیاد کلماتی که از قبل می‌دانید شگفت‌زده خواهید شد. اگر انگلیس زبان و درحالی‌که یادگیری آلمانی هستید ، شما نسبت به بقیه زبان آموزان دارای برتری هستید.

 یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی‌ زبانان آسان است

4.زبان آلمانی پرشمارترین گویشوران را در اتحادیه اروپا دارا می‌باشد

زبان آلمانی با حدود 175 تا 200 میلیون گویشور در سراسر جهان، یازدهمین زبان رایج در جهان است. با توجه به اینکه آلمان کشوری با جمعیتی حدود 80 میلیون نفر است (در مقایسه با جمعیت بیش از 300 میلیون نفری ایالات‌ متحده)، این زبان جایگاه بسیار مناسبی دارد. و حدود 95 میلیون نفر زبان  آلمانی‌ زبان اول آن‌ها است و تقریباً به همین تعداد نیز گویشورانی وجود دارند که زبان آلمانی‌ زبان دوم آن‌ها است. اگر بخواهیم از نظر زبان مادری بررسی کنیم ، آلمانی، زبان بومی  کشورهای آلمان، اتریش و بخش بزرگی از سوئیس است و درنتیجه، آلمانی بیشترین تعداد گویشوران بومی  را در اتحادیه اروپا را دارا می‌باشد و به همین دلیل است که آلمانی در کنار انگلیسی و فرانسوی‌زبان رسمی اتحادیه اروپا است. بسیاری از مردم اروپای مرکزی و شرقی برای زبان دوم  آلمانی را انتخاب می‌کنند و در خارج از اتحادیه اروپا، این سومین زبان خارجی است که بیشترین آموزش را به خود اختصاص داده است.

5.اقتصاد آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا است
در سال 2015، آلمان با اقتصاد 3.4 تریلیون دلاری، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان پس از چین، ایالات‌متحده و ژاپن شد و تا زمانی که در جهان  صادرات انجام می‌شود، آلمان نیز به‌راحتی در رده چهارم لیست قرار می‌گیرد و در مقایسه با اقتصادهای اروپا، و به‌خصوص در برابر بریتانیا و فرانسه که در سال 2015 اقتصادشان به ترتیب 2.9 و 2.5 تریلیون دلار بود، برتری فراوانی دارد. همچنین خانه بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی مانند فولکس‌واگن، آلیانز، بیرکن استوک، مرسدس بنز، زیمنس و نمایندگی‌هایی از نمانام‌های دیگر است که در سطح جهانی به رسمیت شناخته‌شده‌اند. داشتن مهارت‌های زبان آلمانی در رزومه شما می‌تواند از جهات مختلف به حرفهٔ شما کمک کند.

 

6.برلین کانونی برای استارت آپ ها و نوآوری‌هاست
پایتخت‌های اروپایی بنا به دلایل زیادی مکان‌های عالی برای زندگی هستند. اغلب، به این دلیل است که آن‌ها به نظر مکان‌هایی با فرصت‌های بی‌پایان در زمینهٔ های مد و پوشاک، سرگرمی یا تجارت هستند.

اگر می‌خواهید در شهرهایی مانند پاریس و لندن به‌راحتی زندگی کنید، باید هزینه اضافی این زندگی تجملات را نیز پرداخت کنید و هنگامی‌که درحالی‌که تلاش برای تهیه اجاره‌بها هستید آنگاه تمرکز خود برای ایجاد یک کسب‌وکار یا ایجاد اسم‌ و رسم  برای خودتان از دست می‌دهید. خوشبختانه، این موضوع در شهر برلین که  پایتخت آلمان است چندان صدق نمی‌کند چراکه هزینه زندگی در این شهر پایین و کیفیت زندگی در آن بالا است در کنار اجاره‌بهای ارزان، برلین به تفکر لیبرال معروف است و پایتخت اروپای مرکزی است و هر 20 دقیقه یک استارت آپ جدید در شهر ایجاد می‌شود که بسیاری از آنها مانند SoundCloud، Delivery Hero  و Clue بسیار موفق بوده‌اند . اگر ایده‌ای دارید که مطمئن هستید که ایدهٔ بزرگ بعدی است، برلین ممکن است شهری باشد که رویای خود را در آنجا به حقیقت تبدیل میکنید.

7. آلمانی‌ زبانی کلیدی در علم است

در آغاز قرن بیستم، آلمان به لطف موفقیت متفکران برجسته‌ای مانند ماکس پلانک و زیگموند فروید، به زبان رسمی علم تبدیل شد. سپس جنگ جهانی اول اتفاق افتاد و پس‌ از آن، دانشمندان بلژیکی، فرانسوی و بریتانیایی ، دانشمندان آلمان و اتریش را تحریم و طرد کردند. و این اوضاع تا زمان جنگ جهانی دوم بهبود نیافت واین منجر به شکافی بین جوامع علمی اروپا شد. اروپای مرکزی و شرقی تحت نفوذ و تسلط زبان آلمانی و اروپای غربی تحت تسلط و نفوذ زبان‌های انگلیسی و فرانسوی قرار گرفتند از آن زمان، انگلیسی به‌عنوان زبان رسمی علم، جایگاه خود را مستحکم کرده است و برخی از دانشمندان نگران هستند که این کاربر روی کار کسانی که مجبور به تحقیق و انتشار به زبان خارجی هستند تأثیر بگذارد.

8.شور و شوق سفر 
مطمئناً یکی از چیزهایی که در هنگام سفر به جهان متوجه می‌شوید، این است که همراه با گردشگران کانادایی و استرالیایی ، گردشگران آلمانی نیز در همه‌جا حضور دارند. آلمانی‌ها درآمد خوبی دارند و حداقل 20 روز در سال مرخصی می‌باشند (برخی حتی شش هفته مرخصی دارند!). این امر به آن‌ها زمان و پول می‌دهد تا به کشورهای خارجی سفر کنند و درنتیجه‌ این عوامل باعث می‌شود گردشگران آلمانی با هزینهٔ 80 میلیارد یورو در سال دست و دل‌بازترین گردشگران خارجی باشند. و شما با یادگیری زبان آلمانی می‌توانید از این فرصت به‌ خوبی استفاده کنید.

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page