اخذ پذیرش و انجام خدمات دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه
  • 021-81090
  • شنبه تا پنجشنبه (09:00 - 17:00)

چگونه در تمام بخش‌های آیلتس نمره 8 بگیریم؟

برای به دست آوردن نمره 8 در لیسینیگ و ریدینگ باید 89٪ نمره را کسب کنید.
از آنجایی‌که ریدینگ و لیسنینگ آیلتس هرکدام 40 سوال دارند، برای بدست آوردن نمره 8 باید حداقل به 36 سوال از هر کدام از بخش های آن پاسخ دهید. درحالی‌که در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس عملکردتان فقط با نگاه کردن به نمراتی که کسب می‌کنید سنجیده نمی‌شود، بلکه در هر یک از بخش‌ها توصیف‌ کننده‌های خاصی وجود دارد و آزمون دهنده باید شرایط این توصیف‌گرها را داشته باشد.
در هر بخش چند نکته وجود دارد که آزمون دهنده باید آن‌ها را درک کند تا بتواند نمره 8 را در آزمون آیلتس را کسب کند. بیایید هر بخش را یکی‌ یکی مرور کنیم:

گرفتن نمره 8 در آیلتس

 

Listening:
در حین شرکت در آزمون لیسینیگ  برای دستیابی به نمره 8 ، می‌توان چند نکته را در نظر داشت. نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید در زیر ذکرشده است:
همیشه به نکات و ترفندها وابسته نباشید
شما می‌توانید از نکات و ترفندهای ارائه‌ شده برای رسیدن به نمره 8 استفاده کنید. اما، وابستگی کامل و بیش‌ از حد به آن‌ها اصلاً خوب نیست به‌جای اینکه وقت خود را تنها صرف تمرکز بر نکات و ترفندها کنید، می‌توانید از آن زمان برای مطالعه آزمون آیلتس استفاده کنید. تنها راه برای دستیابی به نمره 8 در آزمون آیلتس، تلاش و زحمت برای آن است.
هرروز به زبان انگلیسی گوش دهید
این نکته بسیار مهمی است زیرا وقتی به چیزهای مشخصی بارها و بارها گوش دهید می توانید به راحتی آنها را یاد بگیرید که باعث پیشرفت شما می شود. اگر هر روز به زبان انگلیسی گوش دهید، نه تنها می‌توانید لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی را درک کنید، بلکه می‌توانید بفهمید ازچه کلمه‌ای می‌توان در هنگام ساخت جمله استفاده کرد.
فعالانه گوش دهید
در حین گوش دادن به یک‌ چیز خاص، باید تمرکز کامل داشته باشید تا چیزی را از دست ندهید. از آنجایی‌ که در آزمون لیسیسنینگ صدا فقط یک‌ بار پخش می‌شود، باید تمرکز کامل داشته باشید و همچنین بتوانید لهجه‌های مختلف درک کنید. به‌ دقت گوش دادن باعث بهبود دایره واژگان و گرامر شما می‌شود که در آزمون آیلتس بسیار مهم هستند.
یک استراتژی بسازید
برای داشتن یک پاسخ کامل، باید استراتژی یا ساختاری مناسب برای پیروی داشته باشید با داشتن یک استراتژی مناسب می‌توانید با اطمینان و اعتماد به‌ نفس در آزمون آیلتس شرکت کنید و خواهید دانست که چگونه مراحل را یکی پس از دیگری  طی کنید.
تمرین کنید
تمرین تنها چیزی است که به شما کمک می‌کند نمره مطلوب خود را کسب کنید. باید تمرین کنید تا زمانی که به مهارت زبانی خود کاملاً مطمئن شوید. تمرین روش مناسبی است که می‌توانید زمان خود را به‌طور کامل در آن سرمایه‌گذاری کنید و زمانی که برای تمرین دروس صرف کرده‌اید به‌هیچ‌وجه هدر نخواهد رفت. اطمینان حاصل کنید که در حین تمرین برای آزمون آیلتس از تمام مقالات تمرینی استفاده کرده‌اید و زمان را دقیقاً مطابق بازمان تعیین‌شده برای آزمون واقعی تنظیم کنید تا بتوانید زمان خود را به‌گونه‌ای مدیریت کنید که در هنگام نوشتن آزمون آیلتس به شما استرس وارد نشود.
 

Reading:

برای دستیابی به نمره 8، چند نکته را می‌توان در آزمون ریدینگ در نظر گرفت که به شرح زیر است:
سطح خوب مهارت‌های ریدینگ
برای رسیدن به نمره 8 باید مهارت خواندن عالی داشته باشید و برای این کار باید کتاب، مجله، مجلات و روزنامه‌های زیادی بخوانید تا بتوانید زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید.
برای این کار، شما باید عمدتاً روی بهبود گرامر و دایره لغات خود تمرکز کنید، سعی کنید رابطه بین دو جمله داده‌شده را بفهمید و همچنین باید بتوانید به‌درستی از کلمات کلیدی ارائه‌شده در متن استفاده کنید.
پاسخ در خود سوال خواهد بود
این بدان معناست که اگر شما سؤال را به‌خوبی درک کنید، پاسخ دادن به آن سؤال خاص آسان خواهد بود. بهتر است متن و سؤالات را مرور کنید، قبل از نوشتن پاسخ، ابتدا باید 5 دقیقه به خودتان فرصت دهید تا برای پاسخ آماده شوید.
تفاوت را بدانید
شما باید تفاوت بین skimming و scanning را در آزمون ریدینگ درک کنید. Skimming به معنای مرور سریع متن و دریافت یک دید کلی از متن است. شما باید مهارت آن را داشته باشید که با نگاه کردن به‌عنوان یا مرور سریع متن، یک ایده کلی در مورد کل متن به دست آورید. scanning به این معناست که کلیدواژه‌هایی را که فکر می‌کنید مهم هستند را بردارید و در مورد آن‌ها به‌تفصیل توضیح دهید. اگر این هر دو مهارت را داشته باشید، می‌توانید به‌ راحتی زمان خود را مدیریت کنید و همچنین در آزمون آیلتس نمره خوبی کسب کنید.
برای یک سؤال بیشتر از یک دقیقه وقت نگذارید
اگر جواب شوالی را نمی‌دانید زمان زیادی را برای یافتن پاسخ آن سؤال به هدر ندهید و به سؤال بعدی بروید. می‌توانید در پایان هنگامی‌که زمان اضافی برای بررسی پاسخ‌ها داده می‌شود، بازگردید و سعی کنید پاسخ سؤال را بنویسید . این بسیار مهم است که زمان خود را به‌خوبی مدیریت کنید، زیرا اگر در سؤال اول گیر کنید، درنهایت نمره‌های زیادی را از دست خواهید داد زیرا به‌طورکلی 40 دقیقه زمان برای پاسخ دادن به سؤالات خواهید داشت و توصیه می‌شود یک دقیقه و یا کم‌تر برای پاسخ به یک سؤال زمان بگذارید.
واژگان مخصوص موضوعات خاص را مطالعه کنید
در  بخش ریدینگ دایره لغات  نقش مهمی را ایفا می‌کنند و واژگان برای موضوعات مختلف متفاوت خواهند بود. پس باید در هنگام مطالعه واژگان دقت کنید. اگر تست‌های ریدینگ زیادی را تمرین کرده باشید، ممکن است با موضوعاتی تکراری مواجه شوید و به همراه آن واژگان آن نیز تکرار می‌شوند. وقت گذاشتن روی این‌ها هرگز اتلاف وقت نیست زیرا اگر همان موضوع در آزمون آیلتسی که شرکت می‌کنید بیاید، به‌خوبی برای آن آماده هستید.

 

Writing:
در این بخش خاص، عملکردتان با نمره‌هایی که دریافت می‌کنید سنجیده نمی‌شود، بلکه با ضوابط خاص دیگری سنجیده می‌شود. 4 معیار وجود دارد که 8 امتیاز باند را برای شما به ارمغان می‌آورد که در زیر توضیح داده‌شده است:

 

TASK ACHIEVEMENT/ RESPONSE
ایده‌هایی راکه می خواهید در قالب انشاء توضیح دهید باید توسط فرد آزمونگر قابل درک باشد تنها در این صورت شما می توانید نمره 8 را دریافت کنید. اگر آزمون‌دهنده در زبان انگلیسی عالی باشد و بتواند ایده‌هایش را با جزئیات توضیح دهد، قطعاً در امتحان 8 را دریافت می‌کند، همچنین باید یک انشا حداقل 150 کلمه ای برای بخش 1 و همچنین یک انشا 250 کلمه برای بخش 2 بنویسید.
معیار انسجام و یکپارچگی
در این معیار، آزمونگر انتظار پاسخی خواهد داشت که به راحتی قابل خواندن است و شما باید بتوانید پاسخ کاملی بدهید. آزمونگر همچنین بررسی می‌کند که آیا گرامر مورد استفاده در جمله قاب‌بندی شده مناسب است یا خیر، برای کسب نمره 8 باند، گرامر مورد استفاده شما باید عالی باشد و جمله باید منحصر به‌ فرد به نظر برسد.
معیار منابع لغوی
اگر می‌خواهید نمره 8 بگیرید، باید به دامنه وسیعی از واژگانی که آزمونگر انتظار دارد نیز مسلط باشید ، او از شما انتظار دارد که از کلمات سطح بالا در جملاتی که می‌سازید استفاده کنید، اما بازهم اگر به کلمات سطح بالا و سخت آشنا هستید ولی نحوه استفاده از آن‌ها در جملات را نمی‌دانید شما وقت خود را به هدر داده‌اید بنابراین اگر می‌خواهید نمره 8 بگیرید باید این موارد را در خاطر داشته باشید.
معیار دامنه دستوری و دقت
شما باید مطمئن شوید که در حین نوشتن انشا اشتباه بزرگی مرتکب نشوید، اشتباهات جزئی اشکالی ندارد. آزمونگر همچنین بررسی می‌کند که آیا گرامر مورد استفاده در قالب‌بندی جمله مناسب است یا خیر، برای اینکه نمره 8 کسب کنید، دستور زبانی که استفاده می‌کنید باید عالی باشد و جمله باید منحصر به‌ فرد به نظر برسد.

 

Speaking:
مجدداً در اسپیکینگ نیز مانند رایتینگ ، عملکردتان بر اساس 4 معیار اندازه‌ گیری می‌شود که در زیر توضیح داده می‌شود:
معیار روان بودن و انسجام
در آزمون اسپیکینگ باید بتوانید بدون تردید با اطمینان صحبت کنید و در آزمون اسپیکینگ عمدتاً تسلط زبان انگلیسی آزمون‌ شونده سنجیده می‌شود و اگر آزمون‌شونده بتواند بدون لکنت زبان انگلیسی را روان صحبت کند، شانس کسب نمره 8 در آزمون اسپیکینگ را دارا است.
آزمونگر از شما انتظار دارد که در حین توضیح وضعیت و یا موقعیت از کلمات پیچیده استفاده کنید و در کنار آن بتوانید معنای کلمات پیچیده‌ای که استفاده می‌کنید را توضیح دهید، اگر در حین صحبت کردن از اصطلاحات استفاده کنید و همچنین معنای اصلی را توضیح دهید ممکن است آزمونگر  تحت تأثیر قرار گیرد. اگر در مورد موضوع داده‌شده روان صحبت کنید بدون اینکه زیاد در مورد آنچه توضیح می‌دهید فکر کنید، آزمونگر متوجه می‌شود که شما در مورد موضوع اطلاعات کامل دارید و ممکن است به شما نمره 8 بدهد.
معیار دامنه دستوری و دقت
در اینجا آزمونگر بررسی خواهد کرد که آیا اسپیکینگ شما ساختارمند است یا خیر. اگر رایتینگ شما آن‌قدرها هم خوب نیست،شما بازهم می‌توانید مدیریت کنید، اما در حین صحبت کردن، این‌گونه نیست و صحبت کردن روان برای افراد غیر بومی چالش‌ برانگیز می‌شود.
معیار تلفظ
اگر داوطلب بتواند بدون کمک آزمونگر به‌طور مداوم و روان صحبت کند و تمام کلمات پیچیده را در طول آزمون  به طرز صحیح تلفظ کند، شانس زیادی برای کسب نمره بالا دارد.

  • پانزده دلیل مهم برای یادگیری زبان فرانسوی

    از بین همه‌ی زبان‌های موجود، زبان فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. این زبان در سراسر جهان موردعلاقه قرارگرفته شده است. علاوه بر اینکه یادگیری زبان دوم، قدرت حافظه‌ی شمارا افزایش می‌دهد، پتانسیل اقتصادی زبان فرانسه سبب یک تأثیر چشم‌گیر در زندگ...
  • پنج دلیل برای یادگیری تلفظ انگلیسی

    ممکن است دوست داشته باشید که مانند انگلیسی‌زبانان صحبت کنید و یا اینکه قصد داشته باشید که تجارت خود را بهبود ببخشید و یا اینکه از مزایای لهجه انگلیسی خود بهره ببرید.  برای همه این کارها باید بتوانیم که انگلیسی را مانند کسایی که زبان مادری‌شان است، تلفظ...
  • ده نصیحت زبان‌آموزان زبان فرانسوی برای تازه‌کاران

    مطابق بیانات انجمن  Talk in French در طی یک نظرسنجی از زبان آموزان زبان فرانسه در فیس‌بوک، که بهترین توصیه‌ای که تابه‌حال در مورد نحوه یادگیری زبان فرانسوی داشته‌اند چه بوده است؟ می‌خواهیم به بررسی نظرات پرتکرار بپردازیم . حال، قصد داریم به بررسی نکات م...
  • آزمون دولینگو چیست؟

    آزمون دولینگو ، یک آزمون اندازه‌گیری تسلط بر زبان انگلیسی است که اغلب برای دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌شود. این آزمون سبب می‌شود که آنچه یک دانشجوی بین‌الملل برای نشان دادن سطح انگلیسی خود لازم دارد، کاملاً مشخص شود . آزمون دولینگو، یک آزمون برای سنج...
  • راهنمای جامع نوشتن یک مقاله کوتاه به زبان انگلیسی (مناسب برای بخش رایتینگ)

    تمام آنچه هنگام نوشتن یک مقاله زبان انگلیسی به آن نیاز پیدا می‌کنید را در اینجا بررسی می‌کنیم. برای داشتن یک نمره خوب در آزمون‌های زبان بخش رایتینگ شما نیاز دارید که تمرین بسیاری انجام دهید و چه‌بهتر این موضوع را فراتر از یک آزمون در نظر بگیرید تا بت...
  • 10 زبان سخت دنیا

    در دنیا بیش از ۶ هزار گویش متفاوت وجود دارد که مشتق گرفته از نزدیک ۲۰۰ زبان مختلف دنیا است. ممکن است بسیاری از افراد متوجه سختی زبان مادری خود نباشد اما هنگامی‌که یک فردی که قصد یادگیری زبان دوم را دارد و سعی می‌کند که زبان دیگری را یاد بگیرد متوجه می...
X

جهت ارتباط با واحد آموزش مجازی روی کارشناس مربوطه کلیک نمایید.
تلفن: 81090 - 021

      ارتباط و مشاوره رایگان (WhatsApp)
Close and go back to page